صادر نشدن کارت های خبرنگاران و اماده نشدن جایگاه ویژه برای انها اولین حاشیه نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران؛  در حالی که اولین روز نمایشگاه کتاب می گذرد و همچنان ناشران مختلف کتاب با در اختیار داشتن غرفه های خود در تکاپوی چیدمان و دکوراسیون هستند و با وجود اینکه از دو روز پیش غرفه ها در اختیار ناشران قرار گرفته است هنوز سامان دهی صورت نگرفته است.
از جهت استقبال نیز نمی توان انتظار خوبی داشت و متاسفانه شاهد حضور کمی از مردم در نمایشگاه هستیم اما باز هم نادیده نمی گیریم که نمایشگاه کتاب 10 روزه است و تا آن روز امیدوار به استقبال پر شور هستیم تا قضاوت عجولانه ای نسبت به برگزاری نداشته باشیم .
در خصوص غرفه بندی نیز با بگویم که طبق روال سال گذشته چیدمان شده اما غرفه ای که امسال حضورش چشمگیری داشته غرفه شهید مطهری، 15 خرداد و سالن یاس است که سالن یاس اختصاص به کارنامه نشر 91 وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص پیدا کرده و از جایگاه قابل توجه ای از شبستان برخوردار است.  
مسئولان برگزاری با وجود افتتاحیه نمایشگاه همچنان به کمک کارکنان خدماتی در حال اقدامات اولیه از جمله پاکسازی و تمیزی سالن ها هستند و کارهایی که باید قبل از افتتاحیه صورت می گرفت هنوز هم درحال انجام است.
مسائل مربوط به خبرنگاران نیز باید بگویم که خدمات رسانی بسیار پایین است و با توجه به آغاز نمایشگاه از ساعت 10 صبح کارت های خبری خبرنگاران صادر نشده است و با تعویق افتادن این اتفاقات کم لطفی و کم کاری نسبت به خبرنگاران صورت گرفته است و نباید از این بگذریم که چرا هرساله برای خبرنگاران و صنف رسانه ای اینگونه برخورد می شود و هیچ کس پاسخگوی این موضوع نیست اتفاق دیگر نمایشگاه راه اندازی نشدن سیستم های اینترنتی بلاتکلیفی خبرنگاران را بیشتر کرده است.    
درخواستی که رسانه ها و مردم از مسولان برگزاری دارند این است که امسال سعی کنند نسبت به برگزاری توجه بیشتری داشته باشند و به بهترین نحو نمایشگاهی در شان ناشران و بین الملل برگزار کند به طوری که برای بازدید مسولان و ناشران خارجی شکل بهتری را داشته باشیم./

گزارش از: فائزه آقابابایی

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار