نماینده ولی فقیه درمازندران و استاندارمازندران گفتند: بیستم جمادی الثانی هر سال مصادف است باسالروز ولادت فرخنده معصومه طاهره،حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگ بانویی که اسوه و الگوی حقیقی و جاودانه تاریخ بشر و مایه فخر و مباهات حضرت محمد مصطفی (ص ) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ماندران آیت الله نورالله طبرسی و سیدعلی اکبر طاهایی در پیام مشترکی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد خجسته دخت نبی اکرم، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز معلم افزودند: چه نیکو است تقارن این میلاد مسعود با گرامیداشت هفته معلم، چراکه تعلیم و تعلم موهبتی است که خداوند سبحان آن را تنها به اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و اینچنین تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.
در این پیام مشترک آمده است: زهرا کوثر خداست، معرف نهایت کمال زن و اوج عروج انسانی است. انتخاب روز ولادت بزرگ بانوی اسلام بعنوان روز زن از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به معنای انتخاب زیباترین و مقدس ترین الگو برای زنان مسلمان و نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی است.
مسوولان ارشد مازندرن در این پیام مشترک افزودند : آنگاه که رسول اکرم (ص) فاطمه را پاره تن خویش می خواند، به جهانیان می آموزد که جلوه والای کرامت انسانی و اخلاق اسلامی را در این چهره مقدس جستجو کنند و مادران جهان، شعاعی از این خورشید درخشان برگیرند و کانون حیات انسان ها را گرم و روشن سازند.
آیت الله طبرسی و طاهایی در این پیام گفتند: بی تردید این هفته فرصت ارزشمندی است تا ضمن تکریـم و تجلیـل مادران و زنان جامعه، شمیم شورانگیز سمبل حق طلبی، عفاف، حجاب، دیانت و معرفت بانوی اول اسلام در فضای این سرزمین نورانی منتشر شده و کمال و عفت و پاکدامنی را قـوام روزافزون بخشد.
در ادامه این پیام آمده است: مسوولیت خطیر تربیت نسل ها بر عهده زن بعنوان جلوه جمال الهی و کانون مهر و محبت و تجلی مهرورزی و صبوری گذاشته شده است و این مهم به نیکی نقش و جایگاه زنان را در تحکیم پایه های اجتماع و خانواده مبرهن می سازد، به نحوی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ˈعنصر اصلی تشکیل خانواده زن استˈ.
این پیام می افزاید: افزودند: تعلیم و تربیت ارمغانی است از جانب خداوند متعال و انبیای الهی، بزرگ معلمان و مربیان بشریت که انسان ا را به سوی آموزه های الهی رهنمون می شوند و در حقیقت آموزگار اصلی بشریت پروردگار جهانیان است و از این روست که شغل معلمی را جایگاهی است رفیع و معلمان مورد اکرام همگانند .
نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار این استان گفتند: تقارن ولادت حضرت زهرا(س) و روز معلم تداعی گر تربیت معلمان و آموزگاران بزرگ تاریخ بشری در دامن پرمهر و عطوفت مادر و تاثیر بنیادی این انفاس آسمانی در تهذیب و تربیت انسانها است، همان که محبت را با نگاه، اخلاص را با عمل، عشق را با صبوری و غرور را با تواضع می آمیزد تا انسانها را با جادوی تزکیه خویش به والاترین قله های ظفرمندی رهنمون نماید.
آیت الله طبرسی و طاهایی در این پیام مشترک افزودند: اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی مادران و معلمان شهید مازندران، میلاد فرخنده ریحانه نبی، مدافع مکتب نبوی، پاسدار تشیع علوی، حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند برومندش احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و هفته بزرگداشت مقام زن، روز مادر و هفته معلم را به هموطنان عزیز و مردم شریف و متدین استان مازندران، تمام زنان و مادران مسلمان را تبریک عرض نموده ، توفیق روزافزون زنان نجیب و پاکدامن ایران اسلامی را در مسیر پرورش نسل هایی هم راستا با مکتب تربیتی حضرت فاطمه زهرا (س) از در گاه خداوند سبحان مسالت می نماییم./س

برچسب ها: فرخنده ، حقیقی ، مباهات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.