رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خبرگزاری جامع دفاع مقدس کشور سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگرافزود: این خبرگزاری به طور تخصصی به تهیه اخبار، گزارش ها و مطالبی با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد.


وی گفت: همچنین سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و حوزه هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور نیز در سال جاری راه اندازی می شوند.

وی هدف از راه اندازی این مراکز را تولید آثار هنری ، فیلم و عکس با موضوع دفاع مقدس و حمایت از آثار این بخش ذکر کرد.

سردار کارگر گفت: همچنین پژوهشکده جامع دفاع مقدس کشور از یک ماه گذشته به پژوهشگاه ارتقا یافته و با سه پژوهشکده تخصصی زیر مجموعه فعالیت خود را ادامه می دهد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور افزود: جمع آوری و تدوین، بررسی، رد و یا تایید تمام اسناد و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی و آموزش راویان دفاع مقدس از جمله وظایف این پژوهشگاه است.

وی گفت: باید با استفاده از ظرفیتهای بخشهای مختلف و از جمله فرهنگی و هنری، فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک اصل مهم در جامعه و از جمله در بین جوانان نهادینه نمود و آنان را با رشادتهای رزمندگان اسلام آشنا کرد.

سردار کارگر با اشاره به نقش و رسالت مهم رسانه های ارتباط جمعی و مسوولان فرهنگی در این زمینه از آنان خواست به این امر عنایت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرماندهان نیروهای مسلح، وزرای دفاع، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، عضو هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور هستند، افزود: چنین هیات امنایی باید در ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استانها با عضویت مسوولین تابعه این ادارات تشکیل و در مسیر اهداف و ماموریتهای تعریف شده گامهای موثرتری بردارند.

وی همچنین از راه اندازی باغ موزه جامع دفاع مقدس کشور در تهران و پارک موزه های دفاع مقدس در مراکز استانها خبر داد و گفت: پارک موزه های دفاع مقدس تاکنون در بیش از 90 درصد استانهای کشور احداث و یا در حال ساخت هستند و در برخی استانها نظیر همدان، کردستان، اصفهان و خوزستان به اتمام رسیده اند.

وی اظهار داشت: تعداد افراد اعزام شده به اردوهای راهیان نور کشور نیز از 400 هزار نفر در سال 1384 به چهار میلیون نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

رییس قرارگاه راهیان نور کشور افزود: این تعداد در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در جنوب، شمال غرب و غرب کشور دیدن کرده اند.

سردار کارگر گفت: بازدید از مناطق جنگی دریایی دوران دفاع مقدس نیز در قالب اردوهای راهیان نور از سال گذشته آغاز شده و تاکنون حدود 70 هزار نفر از نخبگان علمی و دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور به این مناطق عزیمت کرده اند/س 

 

برچسب ها: راه ، اندازی ، خبر ، گزاری ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.