مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی برای همه اعصار هستند که باید در زمینه‌های مختلف از ایشان درس گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، مریم دهقان در آئین تجلیل از خواهران امدادگر کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی که در سالن جلسات هتل ساحل ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای به دنبال شبهه‌افکنی بوده و این دیدگاه را به جامعه منتقل می‌کردند که حضرت فاطمه‌الزهرا (س) متعلق به 14 قرن قبل هستند.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه الزهرا (س) در همه قرون و اعصار شخصیتی وارسته و متعالی قلمداد می‌شوند، چرا که راستی، درستی، وارستگی و پرهیزکاری در هیچ‌ شرایطی معنای خود را تغییر نمی‌دهد و این مفاهیم انسانی رنگ نمی‌بازد بنابراین شخصیت ایشان برای بانوان و مردان در همه اعصار قابل الگوبرداری است.

دهقان به لزوم اسوه قرار دادن این بانوی دو عالم تاکید کرد و بیان داشت: باید در ارتباط با خطبه‌ها، فرمایشات و رهنمودهای ایشان بیش از گذشته تعمق و تدبر صورت گیرد تا اینکه در نهایت به یک شناخت کامل و عمیق از ایشان برسیم و توانایی معرفی کردن حضرت فاطمه (س) به دیگران در یکایک ما ایجاد شود.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشابه بیانات ایشان از نظر وزن و اهمیت فقط در نهج‌البلاغه یافت می‌شود، بیان داشت: علما و دانشمندان مسلمان زیادی فرمایشات و اشارات ایشان را هم‌سنگ با نطق‌های حضرت علی (ع) دانسته‌اند.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را سپر بلای ولایت دانست و اظهار داشت: ایشان در شرایط حساس و تاریخ‌ساز همواره در کنار نبی اکرم (ص) و حضرت علی (ع) بوده‌اند، به طوری که گسترش دین مبین اسلام در سراسر جهان مرهون ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی ایشان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.