آمار جديد منتشر شده حاکي است ميزان بيکاري ميان جوانان ايتاليايي در ماه مارس به چهل درصد رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ آمار جديد نشان مي دهد ميزان بيکاري درايتاليا در ماه مارس يازده و نيم درصد بوده که اندکي در مقايسه با ماه گذشته آن کاهش داشته اشت. مشکلات اقتصادي و افزايش بيکاري موجب شده است جوانان ايتاليايي براي يافتن کار به کشورهاي شمال اروپا مهاجرت کنند.

 با توجه به شرايط دشوار کنوني اقتصادي در ايتاليا ، انريکو لتا نخست وزير جديد ايتاليا قصد دارد با سفر به آلمان به بروکسل مقر اتحاديه اروپا سران اروپايي را در خصوص دور شدن از  طرح هاي رياضت اقتصادي و در عين حال تلاش براي رشد اقتصادي ترغيب کند. خبرنگار شبکه گفت اين در حالي است که روند مهاجرت جوانان ايتاليايي به کشورهاي شمال اروپا براي يافتن کار تشديد شده است.

 نخست وزير ايتاليا طرح هايي دارد که قرار است با مقامات اروپايي درباره آنها مذاکره کند. انريکو لتا بطور مثال به دنبال ايجاد تغييرات در خصوص مالياتها و همچنين لغو افزايش ماليات بر ارزش افزوده است که قرار است ازماه ژوئيه دراين کشور اجرا شود. کسري بودجه ايتاليا اکنون دو درصد است که هنوز تا سقف سه درصدي اجباري اتحاديه اروپا اندکي فاصله دارد. در واقع نخست وزير جديد ايتاليا تلاش مي کند در سطحي محدود اقتصاد ايتاليا را به جلو سوق دهد اما براي اين هدف به همکاري ديگر مقامات اتحاديه اروپا نياز دارد.

برچسب ها: بیکاری ، ایتالیا ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار