با توجه به توافق انجام شده در چند ماه گذشته توافقاتی‌ با شهر‌داری برای شروع این کار انجام دهیم اما این همکاری به معنی جریان انتخابات و سیاسی نیست و من هیچ نسبتی با جریان‌های انتخابات ندارم.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی پیامبر اکرم(ص) با حضور "مجید مجیدی‌" کارگردان فیلم محمدرسول‌الله(ص)، "ابراهیم شوشتری‌"، رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران و "ابراهیم حقیقی‌" دبیر جشنواره در سالن همایش برج میلاد برگزار شد.
در ابتدا "مجید مجیدی‌" کارگردان و رئیس جشنواره ضمن عذرخواهی ار تاخیر در برگزاری نشست در خصوص اهداف برگزاری جشنواره پیامبر‌اکرم(ص) با موضوع طراحی نشانه نوشته محمدرسول‌الله گفت: اين جشنواره به نام مقدس پيامبر اكرام(ص) مزين شده است و اميدوارم كه در سالهاي آينده با توجه به اهداف،‌جشنواره ادامه داشته باشد و به همین منظور با بهره‌گیری از تمام ظرفیت های هنرمندان در حوزه خط جشنواره بین‌المللی را با هدف طراحی نشانه نوشته محمدرسول‌الله برگزار کنیم.
وی ادامه داد: علی‌رغم اهانت‌هايي که به نام حضرت محمد(ص) واقع شد این حرکت به نوعی مبارک و فرهنگی است تا با افتخار پرچم را به دست بگیریم.
"مجیدی‌" در خصوص همکاری و حمایت سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران از این جشنواره عنوان کرد: با توجه به توافق انجام شده در چند ماه گذشته توافقاتی‌ با شهر‌داری برای شروع این کار انجام دهیم اما این همکاری به معنی جریان انتخابات و سیاسی نیست و من هیچ نسبتی با جریان‌های انتخابات ندارم.
وی ادامه داد: به هر حال نام مقدس حضرت و افتخار قرار گرفتن زیر نام پیامبر(ص) حرکت و سعادتی است که از هر تشکل و جریانی دعوت به همکاری می شود و اتفاق بزرگی که هیچ ارتباطی به جریان و یا وابستگی خاصی ندارد.
"مجیدی‌" در خصوص خبر تولید سری‌های بعدی فیلم محمدرسول‌الله اظهار داشت: به لحاظ موضوعی و پرداخت شخصیت پیامبر اسلام(ص) با فیلمی که قبلا مصطفی عقاد‌ ساخته شده یکسان است اما از منظر دیدگاهی و تفسیری است به طوری که آن فیلم تنها به جنگ‌های پیامبر(ص) پرداخته و در مقابل فیلم ما به صورت هنرمندانه و فیزیکی قابل مقایسه نیست و در صورت توفیق سری‌های بعدی آن را تولید می‌کنیم.
وی با اشاره به تاثیرگذاری این جریان افزود: امیدواریم که این اتفاق تبدیل به جریانی تاثیرگذار شود و معتقدیم که قرائتی در مورد جهان اسلامی صحیح نبوده و برعکس اسلام دین رحمت محبت و اخلاق‌ساز است.
"مجیدی‌" خاطر نشان کرد: زمانی که "قطر‌" متوجه شد که ایران قصد ساخت فیلمی با موضوع پیامبر(ص) دارد تصمیم گرفته با همکاری با هالیوود چندین فیلم سینمایی بسازند.
"ابراهیم حقیقی‌" دبیر جشنواره نیز در ادامه در خصوص نحوه ی برگزاری جشنواره گفت: مبنای اصلی کار فیلم محمد رسول‌الله است و قرار بر این شد نخستین جشنواره را به صورت بین‌المللی در سال‌های بعدی اتفاق بیافتد و در حوزه نقاشی نیز کار را وسعت دهیم.
وی ادامه داد: فراخوان جشنواره نیز به زودی اعلام خواهد شد داوران خارجی نیز از جمله بسطام شرکت از امارات‌ "صادق غر‌مصطفی" از استانبول در صورت موافقت حضور خواهند داشت و از میان داوران داخلی نیز "صداقت رسولی، "مسعود نجابت‌"، "حبیب صادقی‌" و "حجت ناصر‌"، دبیر اجرایی جشنواره هستند.
"حقیقی‌" در خصوص جوایز جشنواره نیز ابراز داشت: به برگزیده نفر اول 5 هزار دلار با اهدای دیپلم افتخار، نفر دوم 4 هزار دلار و نفر سوم نیز 3 هزار دلار اهدا خواهد شد و شش نفر برگزیده نیز با پرداخت هزار دلار جمع برگزیدگان هستند همچنین به بهترین نام نوشته نیز به عنوان برگزیده معرفی می شود.
"حقیقی‌" تصریح کرد: فراخوان به چهار زبان لاتین، فرانسه، فارسی و عربی نوشته خواهد شد و هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور در مسابقه وجود نخواهد داشت.
بعد از صحبت‌های "مجیدی‌" و "حقیقی‌" "ابراهیم شوشتری‌" رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در خصوص همکاری خود گفت: همکاری شهرداری تهران با برگزاری جشنواره بزرگ‌ترین کار در دوران فعالیت شهرداری قلمداد می شود و ساخت فیلم توسط "مجیدی‌" بهانه‌ای شد که بخش اول جشنواره برگزار شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه کمک خوبی برای اطلاع‌رسانی در دنیا خواهد داشت و در بسیاری از کشور ها به عرصه‌ی ظهور برسد.
"شوشتری‌" تصریح کرد: قرار بود جشنواره در زمان وفات حضرت رسول و یا حتی در روز مبعث برگزار شود که به دلیل تنظیم نشدن برنامه ها به زمان بهتری موکول شد.
گفتنی است؛ از حاشیه‌های نشست خبری تاخیر یک ساعته برگزاری و دیرآمدن‌ "ابراهیم شوشتری‌" در نشست بوده است./ص
برچسب ها: جشنواره ، پیامبر ، اکرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا بشیری
۱۹:۲۹ ۰۸ تير ۱۳۹۲
سلام لطفا تاریخ برگزاری جشنواره رو امشخص کنید با تشکر
آخرین اخبار