"معلم عشق"؛ انيميشن زندگی "شهيد مطهری"

انيميشن زندگی "شهيد مطهری" با نام "معلم عشق" در قالب فيلم تلويزيونی ساخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما، "معلم عشق" عنوان فيلم تلويزيونی انيميشنی است كه با تكنيك دو و سه‌بعدی به كمك كامپيوتر به تهيه‌كنندگی مركزپویانمایی صبا و كارگردانی شهرام خوارزمی و مريم سعيدی توليد و قرار است به مناسبت روز معلم از شبکه پویا پخش شود.
در اين فيلم كه به زندگی استاد شهيد مرتضی مطهری می‌پردازد سعی شده تا به جنبه‌های علمی شخصيت اين شهيد كه از اهميت ويژه‌ای برخوردار است پرداخته شود.
شهرام خوارزمی درباره اين انيميشن می‌گويد: استاد مطهری هم از نظر زندگی خصوصی و اخلاق و هم از نظر مبارزات سياسی شخصيت برجسته‌ای محسوب می‌شود. اما محدوديت زمانی و همچنين گستردگی مطالب پيرامون استاد مطهری و جمع‌آوری و ارائه همه اين مطالب در يك فيلم چهل دقيقه‌ای ميسر نبوده به همين سبب به گوشه‌هايی از زندگی ايشان در اين فيلم پرداخته شده است.
همچنين به گفته مريم سعيدی ديگر كارگردان اين فيلم برای فضاسازی در اين فيلم تعدادی از فضاها به صورت سه‌بعدی ساخته شده و از آن‌ها به عنوان لی‌اوت با زاويه دوربين‌های مختلف استفاده شده است و طراحی‌های شهر فريمان از روی تعداد زيادی عكس كه از بافت قديمی شهر تهيه شده بود انجام گرفته است.
در خلاصه داستان اين انميشن آمده است: بهروز دانشجوی جوانی كه به تازگی عضو گروه فرقان شده برای اثبات وفاداری به گروه مأموريت ترور استاد مطهری را می‌پذيرد. در پی تحقيقات بهروز در زادگاه استاد مطهری (شهر فريمان)، او شيفته استاد مطهری شده و از ترور منصرف می‌شود. گروه شخص ديگری را برای ترور مأمور می‌كند و بهروز و ساير اعضاء طی يك ماجرا دستگير می‌شوند.
به گفته نويسنده فيلمنامه اين انيميشن، از اوايل سال 86 مراحل تحقيق و نگارش فيلمنامه و طرح آن آغاز شد. برای آن‌كه از يك روايت خطی و معمول كه برای بيننده خسته كننده است دوری كنيم، چندين‌بار طرح‌های مختلف نوشته و بررسی شد تا در نهايت به فيلمنامه نهايی رسيديم.
گفتنی است پخش انیمیشن سینمایی معلم عشق روز چهار شنبه 11 اردیبهشت ساعت 21 از شبکه پویا پخش می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار