بانک مرکزي در راستاي تغيير مشتريان خدمات دستگاه هاي کارتخوان اقداماتي را به منظور گسترش بيشتر سامانه هاي فروشگاهي کشور در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ناصر حکيمي مدير اداره فناوري اطلاعات بانک مرکزي در نشست خبري گفت: پيشنهاداتي را بانک مرکزي براي افزايش سقف برداشت روزانه دستگاه هاي ATM به شوراي پول و اعتبار ارائه کرده که با مخالفت هايي رو به رو شده که يکي از اين مخالفت ها مربوط به ميزان وجوه نقدي مربوط به دستگاه هاي ATM است که اگر بخواهند اين کار صورت گيرد نياز به ايران چک و اسکناس هاي مناسب دارند. حال با توجه به شرايط فعلي، آيا چاپ ايران چک متوقف مي شود يا نه ؟

حکيمي در رابطه با تغيير کارمزدهاي بانکي در سال جاري، اظهار داشت: در سال هاي اخير هزينه ها به شدت افزايش يافته اما کارمزد بانکي کاملا ثابت مانده و هنوز در رابطه با افزايش نرخ کارمزد هاي بانکي علي رغم پيشنهادات مربوطه به قطعيت نرسيده ايم.

وي در خصوص هزينه تراکنش هاي ناموفق خاطر نشان کرد : در اين رابطه هيچ شائبه اي پيش نيامده و منابع گردش مالي بانک ها که از اين طريق انجام مي شود ، بسيار بالا است.

حکيمي در مورد دستگاه هاي POS اضافه کرد:در برخي مواقع افراد کارت خود را کشيده  اما مبلغي مورد معامله قرار نگرفته است . بنابراين به منظور پرداخت وجه التزام به حساب مشتري  اگر 5 درصد تراکنش ناموقف باشد هيچ مبلغي گرفته نمي شود زيرا 85 درصد تراکنش ناموفق 150 تومان از 85 تا 90 درصد، 100 تومان از 90 تا 95 درصد ، 85 تومان از 95 درصد به بالا در تراکنش هاي ناموفق رقم بالا تر مي رود.

وي تصريح کرد: در بحث بررسي تراکنش ها طرحي در بانک مرکزي در دست بررسي است که محاسبات تراکنش ها را ساعتي کنيم يعني بررسي تراکنش هاي ناموفق به صورت ساعتي بررسي و به بانک ها اعلام مي شود .

حکيمي در خصوص خدمات سه جانبه الکترونيکي بانکي از طريق دستگاه هاي خود پرداز گفت : در حال حاضر به جز سه بانک ملت ، تجارت و پارسيان همه بانک هاي کشور آماده ارائه اين خدمات هستند و اين خدمت از طريق دستگاه هاي عابر بانک قابل اجرا است.

مدير اداره فناوري اطلاعات بانک مرکزي ادامه داد: در اين رابطه بانک ملت اعلام آمادگي کرده  تا يک ماه آينده زير ساخت هاي الکترونيک خود را به شبکه نقل و انتقال سه جانبه مجهز کند ضمن آن که بانک  تجارت و پارسيان نيز قول هايي براي اجراي نقل و انتفال سه جانبه از طريق دستگاه هاي خود پرداز خود دادند .

وي تصريح کرد :‌ در مجموع 22 بانک کشور  به جز همان سه بانک ملت، تجارت و پارسيان آماده اجراي طرح سه جانبه انتقال الکترونيکي وجه هستند.
 

برچسب ها: تراکنش ، بانک ، دسته ، چک ، اسکناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام.من چند ماهه از خدمات برنامه بانک صادرات می خواهم شارژ یا قبض پرداخت کنم جواب گو نیستن مرسی اگه پیگیری کنید
آخرین اخبار