وزیر راه و شهر سازی گفت: در حال حاضر در صنعت حمل و نقل ریلی باید توجه ویژه ای به توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم چرا که با وسایل ریلی سریع السیر با سرعت 250 کیلیومتر در ساعت جابه جایی میلیون نفر برای مدیریت شهری آسان می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ علی نیکزاد در سومین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر  در مهندسی راه آهن با بیان این مطلب افزود: ما به سمت قطار سریع السیر حرکت کردیم و اهتمام ویژه ای داشتیم اما به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم یعنی برای رسیدن به حمل و نقل سریع السیر نیازمند تلاش اساتید و متخصصان هستیم که با حمایت این عزیزان می توانیم پروژه های درون مرزی و برون مرزی با به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه در زمینه تحول توسعه ریلی کشور  از تمامی طرح های پژوهشی و تحقیقاتی استقبال می کنیم ادامه داد:  ما سعی داریم  که ریلهای مورد نیاز کشور را در داخل کشور تولید کنیم به همین جهت امروز تفاهم نامه ای مبنی بر ساخت ریل در داخل کشور بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا می رسد که با انجام این کار  می توانیم جلوی خروج ارز کشور را تا حدودی بگیریم.

اتصال  5 استان دیگر به شبکه ریلی


وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه  هر منطقه ای که به رشد و توسعه دست یابد باید ارتباط داشته باشد که این ارتباط می تواند هوایی، جاده ای، ریلی و.. باشد گفت: حمل و نقل ریلی به دلیل ایمن بودن و سازگاری با محیط زیست همیشه در سیاست گذاری نظام مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و همچنین مورد پشتیبانی رئیس دولت می باشد.

نیکزاد در ادامه افزود: وزارت راه و شهر سازی در حوزه های مختلف حمل و نقل با بخش خصوصی  به طور ویژه همکاری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 41 هزار و 540 کیلومتر انواع راه در دست اجرا است گفت:   طی دولت نهم  و دهم  2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه، 11 هزار کیلومتر خطوط ریلی، در دولت نهم مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر نیز 2 هزار کیلومتر ترخیص شده و بیش از 8 هزار کیلومتر در دست اجرا می باشد همچنین  زیر سازی1000 کیلومتر راه آهن  انجام شده و در حال رو سازی می باشد.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی سهم حمل و نقل ریلی از 61 میلیون نفری که  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کردند تنها یک و نیم درصد یعنی 2 میلیون و 60 هزار نفر بوده است ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که رصد جابه جای را افزایش دهیم و تمامی اقشار جامعه بتوانند از راه آهن استفاده کنند و توجه ویژه ای نیز به کیفیت حمل و نقل ریلی داشته باشیم.

وزیر راه شهر سازی در پایان با بیان اینکه شبکه ریلی در کشور در حال گسترش است خاطر نشان کرد: در حال حاضر 20 استان در کشور به شبکه ریلی متصل است و ما تلاش داریم از 11 استان دیگر تا پایان دولت دهم 5 تا 6 استان را به شبکه ریلی متصل کنیم./ح

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ریل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار