پيريايي استاندار قم به مناسبت فرارسيدن ميلاد پربركت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن پيام تبريكي صادر كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، متن کامل این پیام به این شرح است:
«بیستم جمادی‌الثانی» سالروز ولادت باسعادت اسوه شگفت طهارت، آموزگار خوب شهادت، اسوه تقوي و معنويت «حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها» یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامي است. فاطمه آن گوهر گنجينه حيا و نماد عصمت و پاکی است که درك او، درک شب قدر و تداوم بخش سلاله پاک محمدی است. بزرگ بانويي كه نامش برگرفته از «فاطر السموات» است و سرمنشأ رحمت و عنایت، شریف ترین مخلوق در بندگی خدا، مادر اهل‌بیت(ع) ،چشمه‌ زلال ولایت ، واسطه‌ فیض امامت و جلوه‌ای از جمال خداوند در عالم هستی است.
وجود مقدس زهراي مرضيه(س) در پیشگاه ذات اقدس متعال و ائمه‌ معصومین (ع) از عظمت و منزلت بی‌بدیلي برخورداربوده و زندگی درخشان این بانوی بزرگوار، الگویی برای همه‌ انسان‌ها به ‌ویژه زنان مسلمان است.
اگر چه حيات زنان در ادوار مختلف تاريخ بشري تحولات و چالش هاي فراواني را تجربه كرده است اما دين مبين اسلام با نگاه ارزشي به زن بر تمامي عقايد جاهلي پيرامون شخصيت و منزلت زنان خط بطلان كشيد و ارزش و جايگاه او را عزت و حرمت بخشيد. با گذشت قرن ها از آن احياي راستين، پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان معجزه قرن و احياگر ارزش هاي اسلامي بستر كمال زن را فراهم كرد و موجب شد تا بانوان ايران اسلامي با الهام از آموزه هاي فاطمي از يك بعد به عنوان محور تربيتي و مدير فرهنگي خانواده مطرح شده و از بعد ديگر حضور فعال و سرزنده اي را در عرصه هاي گوناگون سياسي، اجتماعي و فرهنگي داشته باشند.
ولادت زهـراي اطهـر (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، فرصت ارزشمندي براي تكريـم و تجليـل مادران و زنان جامعه اسلامي و ترويج ارزش ها، فضائل و كرامات بانوي اول اسلام در فضاي اين سرزمين نوراني است. ضمن تبريك ميلاد فرخنده دردانه آفرينش و فرزند برومندش، احياگر اسلام ناب محمدي حضرت امام خميني (ره) از درگاه ايزد منان، صمیمانه برای مادران عزیز و بانوان شریف استان مقدس قم تندرستی و شادکامی و توفیق خدمت بیشتر به این عزیزان رامسألت می نمایم./س
برچسب ها: قم ، پیام استاندار ، روز زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.