مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت‌های تدوین نظام معنایی حوزه‌ علمیه خواهران گفت: این نظام باید در حوزه‌های علمیه خواهران تدوین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به دیدگاهای مختلف نسبت به هویت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: با توجه به دیدگاه‌های گوناگون ممکن است در فراز و نشیب‌ها حوزه‌های علمیه خواهران دچار فراز و نشیب‌هایی شود، بنابراین تدوین نظام معنایی حوزه علمیه خواهران ضروری است.
وی گفت: منظور از نظام معنایی حوزه علمیه خواهران مجموعه فلسفه وجودی، اصول و بنیان‌های نظری، تعاریف مبنایی در رویکردهای اجتماعی حوزه، نگاه ایدئولوژیک به زن و خانواده و چارچوب رفتاری نسبت به فعالیت طلبگی خواهران، تعریف محیطی برای حوزه مطلوب و آرمان خواهران است که به صورت نظام‌مند، پیوسته و سیستمی سطح زیرین و مفهومی حوزه علمیه خواهران را تشکیل می‌دهد.
حجت‌الاسلام حصاری یادآور شد: بر پایه این تعریف تمام چارچوب‌های نظری که بر پایه آنها اقدام به تاسیس حوزه علمیه خواهران می‌شود و ساختارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را شکل می‌دهد، خود به صورت نظام‌مند دارای سیستمی است که از آن به عنوان نظام معنایی یاد می‌شود.
وی با بیان اینکه تهیه نظام معنایی حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند مساعدت افراد مختلف، تتبع در منابع تاریخی و ... است، اضافه کرد: از همه کسانی که به نوعی نسبت به سرنوشت حوزه‌های علمیه خواهران توجه دارند کمک می‌طلبیم و از بررسی منابع دینی، تاریخچه آموزش‌های حوزوی، نیازهای حوزوی و مقدورات ظرفیت اجتماعی برای این کار و تعریف رسالت‌های اجتماعی برای بانوان برای دست یافتن به نظام معنایی حوزه علمیه خواهران فروگذار نخواهیم کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.