حملات گروه طالبان پاکستان به ستادهاي انتخاباتي احزاب اين کشور افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيرة‌؛‌  در اين حادثه هشت نفر کشته و چهل تن ديگر زخمي شدند. پليس پاکستان اعلام کرد افراد کشته شده از غيرنظاميان هستند و دو نفر از کارکنان کنسولگري افغانستان در پيشاور هستند. به نظر مي رسد عامل انتحاري به اشتباه به اتوبوس غيرنظامي حمله کرد. عامل انتحاري با موتورسيلکت خود به اين اتوبوس برخورد کرد. 

اين نگراني وجود دارد در آستانه برگزاري انتخابات در پاکستان، طالبان اين کشور عمليات خود را عليه احزاب شرکت کننده در انتخابات افزايش داده باشد. طالبان پاکستان اين انتخابات را غيرشرعي مي داند.

 اين گروه تاکيد مي کند که دموکراسي در ضديت با اسلام قرار دارد. اعضاي وابسته به طالبان به ستادهاي انتخاباتي و پليس اين کشور حمله مي کند. همچنين طالبان، پليس و ارتش پاکستان را مسئول اوضاع در ايالت وزيرستان و آواره شدن ميليون ها نفر در ايالت مي داند.ديروز عمليات طالبان عليه ستادهاي انتخاباتي در پيشاور،کويته،کراچي،کوهات و مناطق ديگر پاکستان رخ داد. 

در حملات ديروز دوازده نفر از افراد حاضر در ستادهاي انتخاباتي کشته شدند. اين انتخابات در يازدهم ماه مه آينده برگزار خواهد شد و برخي نگرانند که بر افزايش حملات طالبان با نزديک شدن به زمان انتخابات افزايش يابد يا وضعي ايجاد شود که انتخابات برگزار نشود. در حال حاضر نشست امنيتي عالي رتبه اي در شهر کراچي براي چگونگي مقابله با حملات و تهديدات طالبان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار