شبه‌نظامیان طالبان می‌گویند یک حمله هماهنگ شده را علیه بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در جنوب افغانستان انجام دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پرس تي وي ،بر اساس این گزارش، یکی از سخنگویان این گروه شبه‌نظامی گفت: نیروهای طالبان با مواد منفجره و راکت روز گذشته (یکشنبه) به پایگاه هوایی قندهار حمله کرده‌اند.
 ارتش آمریکا هنوز در باره این حمله اظهار نظر نکرده است.
این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که طالبان وعده داد، علیه نیروهای خارجی به رهبری آمریکا و دولت افغانستان حملاتی را انجام خواهد داد.
این گروه شبه‌نظامی روز شنبه اعلام کرد که موج جدید حملات خود را از 28 آوریل آغاز خواهد کرد و افزود، در این حملات، تاکتیک‌های جدید نظامی به کار گرفته خواهد شد.در اوایل روز گذشته سه پلیس افغانی بر اثر انفجار بمب‌ کنار جاده‌ای در ولایت مرکزی غزنی کشته شدند.
طالبان بلافاصله مسولیت این حمله را به عهده گرفت و ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه در اعلامیه‌ای گفت: امروز اولین روز عملیات جدید ما است و ما عملیات‌های زیادی را در چندین ولایت همچون ولایت غزنی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
آمریکا و متحدانش تحت آنچه جنگ با ترور خواند‌ه‌اند، در اکتبر 2011 به   افغانستان حمله کردند، هرچند این حمله منجر به سرنگونی طالبان از قدرت شد، اما ناامنی همچنان در سرتاسر این کشور علی‌رغم وجود هزاران نیروی خارجی مشاهده می‌شود.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار