رسالت دانشگاه ها ایجاد ارتباطات وسیع علمی است که این مسئله به خصوص در رابطه با بیداری اسلامی است بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: بهرام عین الهی معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با بیان اینکه آموزش زیر بنای سلامت است گفت: اگر در دانشگاه ها آموزش های موثر دهیم قطعا به درد مردم خواهد خورد.
 
وی افزود: در آینده نظام پزشکی ما جامعه نگر خواهد بود پس از اینرو باید تمام فعالیت ما برای ارتقای سطح آموزش کشور باشد.
 
وی با بیان اینکه هر کسی که خود را استاد می داند باید نکاتی را در خود پرورش دهد گفت: استاد باید مطالعه کند، نه تنها مطالعات علمی انجام دهد بلکه باید از لحاظ اجتماعی مذهبی و سایر مسائل به روز باشند.
 
 وی ادامه داد: استاد جایگاه انبیا و اولیا را دارد پس نباید خود را ارزان بفروشد، خودسازی برای یک استاد نکته مهمی است پس باید بتواند در عرفان قدم بردارد.
 
عین الهی به برخی از اساتید غرب گرا در کشور اشاره و عنوان کرد: این اساتید در واقع با تخریب خود، حس خودباوری را در دانشجویان از بین می برند. حس خودباوری مسئله ای است که حتی رهبر انقلاب نیز بیانیه های زیادی را در این خصوص ارائه داده است.
 
معاون آموزشی به رفتار استاد در کلاس اشاره کرد و افزود: استاد باید خوشرو باشد اگر مشکلاتی در زندگی دارد نباید در کلاس درس بیاورد.
 
وی ادامه داد: پوشش مناسب اساتید نیز بسیار مورد تاکید است زیرا استاد الگوی دانشجو است.
 
*گستردگی کنفرانس های بین المللی جهت افزایش ارتباطات علمی
 
عین الهی با بیان اینکه ارتباطات وسیع علمی نکته مورد نیاز در آموزش است گفت: برای افزایش ارتباطات به خصوص در رابطه با بیداری اسلامی باید در جهت کنفرانس های بین المللی گام جدی برداریم، که رسالت دانشگاه ها در این مسئله بسیار مشهود است.
 
وی به رسالت های دانشگاه اشاره کرد و افزود: جذب اساتید دانشمند متعهد و مومن یکی از این رسالت هاست، همچنین بحث ارتقای اساتید نیز بسیار حائز اهمیت است.
 
عین الهی ادامه داد: توجه به کار گروهی نکته مهم دیگری در امر آموزش است زیرا زمانی که به موفقیت یک بخش توجه می کنیم مشخص می شود که این موفقیت فقط به دلیل حضور یک نفر نیست بلکه نتیجه یک کار تیمی است. /ع2

برچسب ها: بهداشت ، دانشگاه ، دانشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار