وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران به بیان مسائل مختلفی پرداخت؛

از ارتقای کیفیت نان تا اجرای پزشک خانواده در تهران

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مسائل مختلفی را مورد ارزیابی قرار داد که اين مسائل از کیفیت نان گرفته تا اجرای پزشک خانواده در تهران را شامل می شد.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه ششمین جشنواره آموزش شهید مطهری در جمع خبرنگاران در خصوص کیفیت نان گفت: هم اکنون بیماری های غنی رواگیر مشکل جدی دنیا است که علت اصلی ان تغذیه و سبک زندگی است.
 
وی افزود: در سیستم تغذیه دنیا با تولید مواد غذایی ناسالم و مشکل دار مواجه هستیم که البته ما نیز از دنیا جدا نیستیم.
 
وی ادامه داد: امروزه تولید مواد غذایی با استفاده از کود های شیمیایی و سم ها است به همین دلیل در دنیا مردم استقبالی از مواد غذایی جدید ندارند.
 
طریقت منفرد با بیان اینکه تولیدات مواد غذایی باید در جهت بهداشتی هدایت شود گفت: با یک برنامه ریزی دقیق نان باید غنی شود و به عنوان یک ماده غذایی بسیار غنی و پرثمر مورد استفاده قرار گیرد.
 
*کمبود تجهیزات علت عدم افتتاح یکی از مراکز درمانی
 
طریقت منفرد در پاسخ به این سوال که چرا مرکز درمانی در کرمانشاه افتتاح نشد گفت: قصد ما افتتاح این مجموعه بود ولی ابا داریم که مرکز بهداشتی افتتاح شود که فردای آن روز مورد استفاده قرار نگیرد.
 
وی افزود: به هر حال برخی از تجهیزات و مسائل پشتیبانی آن کامل نشده بود.
 
*کمبود دارو نداریم
 
وی در خصوص افزایش دو برابری قیمت دارو تصریح کرد: براساس اطلاعات من قیمت دارویی دو برابر شده است اما مردم و بیماران صعب العلاج بدانند که داروهایی داریم که هم در داخل تولید می شود و هم از طریق واردات به کشور وارد می شود.
 
وی عنوان کرد: داروهایی که در داخل تولید می شوند به دلیل آنکه مواد اولیه آنها با ارز مرجع است و همچنین سیستم تولید آن حساب و کتاب خاصی دارد تنها درصدی که مربوط به تورم تولید می شود گران شده است.
 
وی عنوان کرد: درصدد آن هستیم که داروهایی که در داخل تولید می شوند را افزایش دهیم و همچنین نوع مشابه خارجی ان را وارد نکنیم زیرا اینها با ارز آزاد وارد کشور می شوند و مشتری خاص خود را دارند که به تبع آن قیمتش گران است.
 
طریقت منفرد با بیان اینکه دولت ارز بسیار زیادی دارد گفت: اما با این حال نقل و انتقال آن از بانک مرکزی امکان پذیر نیست ولی اطمینان  داریم که مشکل جدی برای استفاده از ارز مورد نیاز نخواهیم داشت ما نگران تامین ارز دارو نیستم.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون کمبود دارو نداریم بلکه به بعضی از داروها دسترسی نداریم ولی همین داروها موجود هستند
 
*پزشک خانواده در تهران به زودی اجرایی می شود

 
طریقت منفرد در خصوص نحوه اجرای پزشک خانواده در تهران گفت: در آینده ای نزدیک این طرح در تهران اجرا می شود
 
وی افزود: از آنجایی که سازمان مدیریت بودجه برای امسال 3/12 است از اینرو میزان اعتبارات مانند سال گذشته می باشد. اگر بتوانیم این طرح را در تهران ساماندهی کنیم مطمئنا در تمام شهرهای ایران موفق عمل خواهیم کرد.
 
* احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران صد در صد قانونی بود
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ذکر این مطلب گفت: احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس قانون است پس نمی توانیم در مورد |آن بحث کنیم زیرا اگر خلاف قانون بود قانون مداران آن را اصلاح می کردند.
وی افزود: این احیا نه 99 درصد بلکه صد در صد قانونی است./ع2
برچسب ها: بهداشت ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.