گزارش جهانی نشان می دهند که وضعیت بهداشتی مردم جهان اختلافات قابل ملاحظه ای با هم دارد و نگرانی های زیادی را به وجود آورده است.

حسین مهدوی نیا، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهداشت برای همه موضوعي است که همه کشورها باید برای دستیابی به آن و فراهم کردن مقدمات این دستیابی، تلاش کرده و با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه هدف بهداشت برای همه جریانی است که به بهبود مداوم سلامتی کمک می کند، تصریح کرد: متاسفانه این هدف با وجود اتفاق نظرها و تاکیدات فراوان، تا حد زیادی فراموش شده و یا اینکه کمتر به آن توجه می شود.

مهدوی نیا با اشاره به اینکه تامین هدف بهداشت برای همه به کاهش اختلافات بهداشتی مردم کمک می کند، تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که وضعیت بهداشتی مردم جهان اختلافات قابل ملاحظه ای با هم دارد و نگرانی های زیادی را به وجود آورده است.

وی یاد آور شد: بهداشت و تندرستی حق همه افراد یک جامعه است و تامین آن به عنوان یک هدف مهم محسوب می شود.

مهدوی نیا خاطر نشان کرد: در را ه دستیابی به اهداف بهداشتی نباید کشورها تنها به فکر خود باشند و باید علاوه بر توجه جدی به وضعیت سلامتی افراد جامعه خود، به حل معضلات بهداشتی در سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیب پذیر نیز کمک کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.