مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 40 اثر مرتبط با عنوان و موضوع جشنواره پویانمایی خلیج فارس به مدت دو روز در اردبیل به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور شرفی امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی خلیج فارس در سالن فدک اردبیل افزود: برای این جشنواره بیش از 91 اثر در قالب فراخوان ارسال شده بود که 59 اثر توسط هنرمندان کشور به دبیرخانه ارسال شده بود.

وی گفت: از بین این آثار 40 اثر مرتبط با عنوان و موضوع جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شده و طی دو روز در محل مجتمع فدک اردبیل به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری این جشنواره را در تجلیل و تکریم هنرمندان و پدید‌آورندگان آثار هنری برتر با موضوع خلیج فارس دارای اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: خلیج فارس با عنوان ارزشمند‌ترین معبر حساس جهانی و بین‌المللی از اصالت ایرانی برخوردار است به طوری که به رغم تلاش متعدد استعمارگران هرگز به ماهیت این خلیج خدشه‌ای وارد نشده است.

شرفی افزود: در سال‌های اخیر نام خلیج فارس همراه با عزت، پایداری و مردانگی یاد شده و سعی شده خلیج فارس در ردیف آب‌های آزاد حساس و سرنوشت‌ساز در ابهت جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود.

وی عنوان کرد: ورود هنرمندان به خلق آثاری با عنوان خلیج فارس نشاندهنده این موضوع است که این معبر با اهمیت می‌تواند میدان دفاعی برای هنرمندان متعهدی باشد که همیشه سعی کرده‌اند قدر و منزلت آن را بهتر بدانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین با یادآوری اینکه هنر و سینما بهترین شاخص در نشان دادن ارزش‌ها و جایگاه با عظمت است، بیان داشت: در سایه هنر است که می‌توانیم بسیاری از این مبانی ارزشی و قداستی را معرفی کرده و بهترین آموزه‌ها در این زمینه را منتقل کنیم.

شرفی برگزاری جشنواره پویانمایی خلیج فارس را یکی از این حرکت‌های موثر و کار‌آمد توصیف کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند قدر و قرب هنر و هنرمندان ما را در توجه به مسائل میهنی و ایرانی اعتلا بخشد و بیش از هر زمان دیگر بستر مشارکت همه جانبه ملت را در دفاع از حریم انقلاب اسلامی فراهم آورد.

وی در ادامه گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار مفهومی در زمینه عظمت و جایگاه مفاهیم ارزشی موثر بوده و زمینه یک تحول و تحرک واقعی را فراهم آورند/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.