نامزد احتمالی ریاست جمهوری گفت: عدول از جایگاه قانونی و ورود به حوزه مکتب سازی بزرگترین انحراف و نقطه ضعف دولت بود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منوچهر متکی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی شعبه قزوین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اصولگرا بودن دولت فعلی گفت: رای دولت هم در دور اول و هم دور دوم  توسط افراد اصولگرا شکل گرفت اما دولت پس از انتخاب تلاش کرد از هر گونه تعلق حزبی و گروهی و جریانی خود را خارج بداند لذا اگر اصولگرایی را مجموعه ای از قواعد کار جمعی بدانیم باید گفت که دولت پایبند کار جمعی نبود.

وی افزود: این که دولت اصولگرا نبود و به جریان سیاسی دیگری تعلق داشت نیز درست نیست بلکه به مبانی کار جمعی اصولگرایان اعتقادی نداشت.

مکتب سازی بزرگترین انحراف دولت

متکی بزرگترین انحراف دولت را مکتب سازی عنوان کرد و یادآورشد: عدول از جایگاه قانونی که در قانون اساسی تعریف شده از نقاط ضعف این دولت است که در حوزه هایی که صلاحیت نداشت وارد شد در حالی که باید بهترین راهبرد را برای حل مشکلات مردم و معیشت آنها به کار می گرفت و اقتصاد جامعه را مدیریت می کرد وارد مکتب سازی و قرائت متفاوت از دین شد.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری تصریح کرد: تبیین و تعریف و قرائت دین و مکتب در حوزه ولایت فقیه است که هر جا لازم دیدند مطرح می کنند و جایگاه ولایت به گونه ای است که وقتی رهبری حکم کند دیگر مراجع تقلید هم نظر مخالف نمی دهند اما این انحراف و بنیان کج در دولت هشتم آغاز و در اواخر دولت نهم و کل دولت دهم نهادینه شد.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان یادآورشد: این مسیر به گونه ای شد که وقتی مراجع در خصوص مشکلات معیشتی مردم سخن گفتند دولت گله مند شد که چرا مراجع در این حوزه ورود پیدا می کنند اما وقتی خودش به حوزه توحید، الوهیت و مکتب سازی وارد شد انتظار سخن گفتن نداشت پس باید علماء در این شرایط از معیشت می گفتند

تغییر در موضع سیاسی سم است

متکی در خصوص موضع گیری های متفاوت در سیاست خارجی اظهارداشت: وقتی در دولت بودم اشکالات را به رئیس جمهور منعکس می کردم مثلا وقتی موضوع هولوکاست مطرح شد بلافاصله نزد رئیس جمهور  رفتم و گفتم سیاست خارجی یعنی "حرف خوب زدن" و "خوب حرف زدن" تا هزینه ای به کشور تحمیل نشود و در این حوزه نباید غیر فاخر سخن گفت.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: تغییر موضع در سیسات خارجی ماند سم است که در دوران وزارت این نقدها را منتقل می کردم اما روش تعامل وجود نداشت.

گفته می شد جواب سازمان بازرسی را ندهید

متکی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مشکلات نظارت در کشور و علت بروز فساد با وجود دستگاههای متعدد نظارتی افزود: برخی مفاسد در کشور بدلیل عدم نظارت جدی بروز یافت به طوری که در دولت گفته می شد به نامه های سازمان بازرسی جواب ندهید و سیاست تعامل و هم افزایی در میان مسئولان نبود بلکه بنابر تعارض بود.

وی تصریح کرد: رفتار مسئولان بایستی در چشم انداز هم گرایی و هم افزایی باشد تا منافع مردم در دستگاههای اجرایی تامین شود لذا مبارزه با فساد خوب است به شرط آن که سالم سازی در ادارات محقق شود و وزارت اطلاعات هم هر جا تخلفی دید بلافاصله وارد شده و جلوی آن را بگیرد و به بهانه دستگیری همه عوامل نباید بگذاریم ریشه فساد بیشتر شود.

متکی بیان کرد: چینش درست مدیران سالم شرط اساسی در سلامت دستگاههاست اما نباید فقط به انتخاب وزیر خوب بسنده شود بلکه زنجیره مدیران از بالا تا رده آخر با بررسی جامع و ارزیابی صلاحیت ها باید انجام شود تا با سالم سازی ادرای از تخلف جلوگیری شود./ک

برچسب ها: حوزه ، مکتب ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.