نماينده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با مديريت سنتي نمي‌توان كلانشهر بين‌المللي مشهد را اداره كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، ابوالقاسم خسروي در جمع خبرنگاران افزود: اعضاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر بايد مديريت راهبردي، علمي و تخصصي داشته باشند چرا كه با مديريت سنتي نمي‌توان كلانشهري مثل مشهد را اداره کرد.

وي با تاكيد بر اينكه اعضاي شوراي اسلامي شهر بايد در مديريت راهبردي كلانشهر مشهد متخصص باشند تصريح‌كرد: اعضاي پارلمان محلي بايد راه‌هاي مديريت خلاقانه را در شهر ارائه كنند.

منتخب مردم شهرستان‌هاي تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اينكه بايد مجموعه‌اي از تخصص‌ها با روحيه همدلي،جهاد و ايثار كه نظام نيازمند آن‌ها مي‌باشد در عرصه شوراها فعال شوند اظهار داشت: البته از وظيفه خطير فرهنگي شوراها نيز نبايد غافل شويم.

خسروی در ادامه كاهش مشكلات مردمي در امور شهر را از جمله نقاط قوت شوراها دانست و گفت: يكي از آسيب‌هايي كه در دوره‌هاي قبلي شورا در اغلب كلانشهرهاي كشور شاهد آن بوديم اختلاف عقايد بود.

وي خاطر نشان‌كرد: شوراي چهارم ضمن استفاده از ظرفيت‌ها و نقاط قوت شوراهاي شهر و روستا در سه دوره گذشته، بايستي نقيصه مذكور( اختلاف بين اعضا) را نيز برطرف نمايند.

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اينكه كلا شوراهاي اسلامي در روستا بيش از انتظار مسئولان موفق بوده‌اند، افزود: روستائيان حتي براي رفع اختلافات خود نيز به شوراها مراجعه مي‌كنند و مشكلات در عرصه‌هاي مختلف روستاها كاهش قابل توجهي داشته است.

به گفته خسروی بهره‌مند کردن آحاد مردم از مديريت شهري، از جمله ثمرات سه دوره فعاليت شورايي در نظام جمهوري اسلامي است چرا كه شوراهاي اسلامي يک مکانيسم قانوني و يک بستر اجتماعي و فرهنگي هستند که حضور همه مردم را در مسائل مختلف تسهيل مي‌کنند و هيچ گونه مکانيسم سياسي، اجتماعي، فرهنگي تا اين حد نمي‌تواند مشارکت عمومي و اجتماعي را جلب کند./س


برچسب ها: مشهد ، مدیریت ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.