امکانات زيادي در بخش سفرهاي دريايي فراهم شده به طوريکه بخشي از اين ثروت در داخل کشور هزينه مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در سفرهای دریایی نوروزی امسال به رغم افزایش تقاضای سفر و ازدیاد تردد شناورهای مسافربر، هیچ حادثه ای رخ نـداده و مسافران اوقات خوشی را در سواحل و جزایر کشور داشته اند. تصریح کرد: همه ساله رقم قابل توجهی از ثروت مردم ایران برای سفرهای خارجی به منظوره گردشگری دریایی در بیرون از کشور مصرف می شد که با امکانات فراهم شده در بخش سفرهای دریایی و استقبال مردم از گردشگری دریایی در سواحل و جزایر زیبای کشور ، بخشی از این ثروت در داخل کشور هزینه می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مردم ایران به دنبال تفریح و فراغت در ایام تعطیل هستند و جاذبه سفر با کشتی و گشت در دریا را می پسندند، امکانات فراهم شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در ساماندهی سفرهای دریایی را موثر دانست و افزود: ترمینالها و اسکله ها ی مجهز، شناورهای مدرن مسافری و تامین ایمنی مسیرهای دریایی باعث شد مردم به سفرهای دریایی داخل کشور اقبال نشان دهند و در آمدهای کشور را در داخل کشور هزینه کنند که علاوه بر خروج ارز از کشور، باعث اشتغال، افزایش درآمد و رونق اقتصادی مناطق محروم کشور و همچنین افزایش توان اقتصادی مردم می شود.
مهندس سید عطاء اله صدر با بیان اینکه رونق سفرهای دریایی رو به ازدیاد است خاطرنشان کرد : تقاضا برای سفرهای دریایی درحال افزایش است. بنابراین از همین حالا باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری بیشتری در جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر و ارتقای ایمنی صورت پذیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: خرید و ساخت شناورهای بزرگتر تجسس و نجات در کنار شناورهای کوچک امداد و نجات، تجهیز همه ایستگاههای MRCC، تجهیز و آموزش تیم های تجسس و نجات، تشکیل تیم های تجسس ونجات داوطلبی ( مردمی)  در زمان اوج سفرهای دریایی ازجمله اقداماتی است که باید به آن توجه شود./خ
برچسب ها: سفر ، دریایی ، ارز ، خروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار