مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي ارزش كالاهاي تخليه و بارگيري‌شده در بنادر ايران را سالانه حدود 140 ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: درآمد كشور از اين محل 14 هزار ميليارد ريال است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بنادر و دريانوردي، سيد عطاء اله صدر گفت: ظرفيت تكميلي بنادر در حال توسعه است و به افزايش ظرفيت قبول كالا و پيش‌بيني ظرفيت رشد تجارت كمك مي كند.
صدر همچنين خواستار استمرار سرمايه‌گذاري و توسعه متوازن در همه بخش‌هاي بندري‌، دريايي و پسكرانه بندري با مشاركت بخش خصوصي شد.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در يك سال 140 ميليون تن كالا در بنادر كشور تخليه و بارگيري مي‌شود‌ كه اگر ارزش هر تن كالا را حدود 1000 دلار هم در نظر بگيريم، ارزش كالاهاي تخليه و بارگيري‌شده 140 ميليارد دلار است؛ هزينه تخليه و بارگيري هر تن كالا حدود 10 هزار تومان است كه 5 هزار تومان آن به دولت و 5 هزار تومان آن به شركت‌ها تعلق مي‌گيرد.
صدر با بيان اينكه حدود 700 ميليارد تومان درآمد شركت‌ها است، گفت : سازمان بنادر تنها سازماني است كه از اين درآمد 700 ميليارد توماني 25 درصد آن را هزينه باري، لايروبي، نگهداري و 75 درصد آن را سرمايه‌گذاري مي‌كنيم.
وي افزود : 20 اپراتور در بنادر كشور فعال است و از بخش خصوصي هم خواسته‌ايم از سودي كه حاصل مي‌كند در بنادر ايران سرمايه‌گذاري كند.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي اعلام كرد: 90 درصد كانتينر كشور از بندر شهيد رجايي بندرعباس تخليه و بارگيري مي شود./س
برچسب ها: تخلیه ، بارگیری ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار