كانادا كشوري كه زماني به بي طرفي و عدالت شهره جهانيان بود، اکنون با تغيير رويه، از آزار شهروندان خود هم اباعي ندارد؛ چه رسد به ديگر کشورها.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، مجله "نقد و بررسي جهاني" شوراي حقوق بشر سازمان ملل مي نويسد كه شكايات از اين كشور به جايي رسيده كه شوراي حقوق بشر مصمم گشته تا "گزارشگري اختصاصي" را با حكم حفاظت از "حقوق مردم بومي" و به نمايندگي از كميته حقوق بشر در "كاهش تبعيض عليه زنان و بوميان آمريكايي" براي تحفص به اين كشور اعزام نمايد.

سخنگوي وزير امور خارجه كانادا "جوزف لاويدو" با بي اعتنايي به اين شكايات و با اشاره به كشورهايي همچون كوبا، مصر، چين، پاكستان و نقض حقوق بشر، تاكيد كرد:" كانادا رتبه اول را درحفظ حقوق بشر در داخل و خارج از اين كشور داراست".

رويدادهاي اخيرسياسي كانادا حاصل اطاعت بي چون و چرا به هوس هاي آمريكا و تصميم آن بر متوقف ساختن ظهور سياست خارجي مستقل است. چراكه بر اساس مشاركت نامه "همكاري در امنيت عمومي" كه در سال 2008 توسط كانادا و اسرائيل به امضا رسيد، تمام تصميمات در اين كشور بايد با موافقت مشاوران اسرائيلي تحت نام "محافظت دو جانبه از مردم، دارايي ها ،‌ اموال و منافع دو كشور از تهديدات احتمالي" صورت پذيرد.

ماموران امنيتي اسرائيل رسما به سرويس هاي اطلاعاتي كانادا، "آر.سي.ام.پي" و ‌"سي.اس.آي.اس" در پرونده سازي براي شهروندان مسلمان كانادايي و نظارت بر افراد ، سازمان هاي حمايت از حقوق فلسطينيان و فعاليت هاي اين چنيني ياري مي رسانند. در اين شرايط حتي سازمان ملل وحشت زده شده است.

ادعاي دو هفته اخير به شناسايي و انهدام توطئه ناجوانمردانه خرابكاران برمي گردد!!! مسلمان با قصد انفجار سلاح هاي كشتار جمعي را تنها يك هفته پس از حادثه بمب گذاري بوستون! داستاني بيشتر شبيه به اتفاقات رمان تخيلي "آليس در سرزمين عجايب" است!!

در نشست خبري كه چند روز پس از تغيير دستور کار "مجلس عوام" از قرائت نهایی قانون افراطي ضد تروریسم برگزار شد، مقامات كانادايي همگام با "اف.بي.آي" و سازمان هايي اطلاعاتي امريكا؛ بعداز ظهر دوشنبه اغراق آميزانه ادعا كردند كه موفق به خنثي نمودن توطئه تروريستي انشعابي از گروه القاعده، گروهكي تروريستي و وابسته به ايران(!) شدند. 

"ديويد جاكوبسون"سفير آمريكا در كانادا اين اقدام را نتيجه " همكاري برون مرزي گسترده" دو كشور و نمايانگر "مواجه با تهديدات جدي و حقيقي" دانست. اين افراد حين غذا خوردن در رستوراني واقع در ايستگاه مركزي راه آهن مونترال دستگير شدند. آنان متهم به توطئه و انتقال بمب ازطريق قطار مسافربري شدند در حاليكه طبق گزارش "پليس سواره نظام سلطنتي كانادا" تهديدي حتمي مبني بر حمله ويا نقشه بمب گزاري مشاهده نشده بود.

اين صحنه يادآور حوادث سال 2006 در كانادا است زمانيكه " پليس سواره نظام سلطنتي كانادا" 18 جوان مسلمان را به اتهام طراحي حملات گسترده تروريستي به ساختمان پارلمان اين كشور دستگير كرد. طي بازجويي ها مشخص شد كه "حداثه تورنتو18" از سوي پليس و به هنگام آموزش هاي نظامي در "كمپ آموزشي تروريستي" و تامين مواد بي خطر تهيه بمب پايه ريزي شده است. يازده تن از اين افراد متهم شناخته شده و به حبس هاي طولاني محكوم شدند.

شرايط كانادا بسيار وخيم است اما مسئله اي هم اكنون مطرح است اسلام هراسي وشحت انگيز در حال گسترش در اين كشور است . ادعاي دروغ پليس سواره نظام كانادا اين كارشكنان را به عناصر تحت "حمايت و پشتيباني" القاعده در "ايران!" منسوب مي كند. همه مي دانند كه ايران سرسخت ترين مخالف القاعده در جهان محسوب مي شود. اقدامات القاعده در كشتار شيعيان از جانب آمريكا حمايت شده واز سوي هم پيمانان عربستاني ميليونر كانادا سرمايه گزاري مي شود. بنابراين نقض حقوق بشر در كانادا مطرح نيست بلكه تنها سوال دامن زدن به اتش امريكا و اسرائيل در جنگ افروزي عليه ايران است.

نيروي پليس كانادا پذيرفته است كه هيچ مدركي دال بر مداخله ايران در اين حوادث ندارد.اما از پاييز سال گذشته كه كانادا روابط ديپلماتيك خود را با دولت ايران متوقف کرد،"جان برد" وزير امور خارجه  ايران را "مهم ترين تهديد براي صلح و امنيت جهاني" معرفي كرد. "رامين مهمانپرست" تنها توانست به دورويي و ظاهر سازي دولت كانادا و حمايت ان از ناآرامي هاي سوريه و سقوط دولت بشار اسد اشاره كند:" القاعده با حمايت دولت كانادا مشغول كشتار مردم در سوريه است".


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار