طرح توليد الياف پيشرفته كربن به ظرفيت 150 تن در سال با سرمايه گذاري سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و بخش خصوصي تا پايان نيمه اول امسال در استان گيلان راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا" به نقل از سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، مدير صنايع زيست فناوري و مواد پيشرفته ايدرو با اعلام اين خبر افزود: اقدامات لازم براي ايجاد كارخانه توليد الياف كربن كه از جمله طرح هاي صنايع پيشرفته محسوب مي شود از نيمه دوم سال 90 آغاز گرديده و همزمان براي ساخت تجهيزات فني با شركت هاي داخلي قراردادهاي لازم منعقد شده است.
حسين ابوئي ادامه داد: در حال حاضر سوله ها آماده شده و تجهيزات سفارشي نيز آماده تحويل و حمل به كارخانه هستند كه در صورت اخذ بموقع تسهيلات و تسويه حساب سازندگان تجهيزات و پيمانكاران ساختماني، اين كارخانه در نيمه دوم سال 92 آماده بهره برداري مي باشد.
به گفته وي، حجم سرمايه گذاري مورد نياز اجراي طرح توليد الياف كربن در استان گيلان 500 ميليارد ريال پيش بيني شده است. الياف كربن توليدي در اين كارخانه قابل استفاده در مقاوم سازي ساختمان و ساخت انواع وسايل ورزشي و قطعات خودرويي است.
گفتني است الياف كربن از جمله الياف پيشرفته است كه فناوري توليد آن در اختيار معدودي از كشورها مي‌باشد. اين الياف پيشرفته كاربردهاي متفاوتي از جمله مقاوم سازي ساختمان، تونل و قطعات بدنه خودرو دارد و در انواع كامپوزيت ها و مخازن CNG كامپوزيتي نيز به كار گرفته مي شود./س
برچسب ها: تولید ، الیاف ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار