با موافقت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي مرکز رشد فناوري سلامت دانشگاه علوم پزشکي مشهد به منظور ايجاد فرصتي مناسب براي افراد صاحب ايده هاي مبتني بر کار آفريني ، مخترعان و دانش آموختگان دانشگاهي راه اندازي شده است .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت: اين مرکز از اواخر سال گذشته در قالب دو کارگروه تخصصي در عرصه فناوري تجهيزاتی (پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي و پيراپزشکي) و فناوري اطلاعات در حوزه سلامت در دانشگاه راه اندازي شده است.

دکتر محسن تفقدي خاطر نشان کرد :‌‌در اين مرکز خدماتي از جمله آموزشي و مشاوره اي در امر تجاری سازی، بازاريابي، امرمالي، ثبت اختراع، مشاوره های حقوقی و قانونی، مشاوره به واحدهای فناور در خصوص مالکیت معنوی، ایجاد ارتباط با مراکز پژوهشی ، دولتی و سایر شرکت ها، ایجاد تسهیلات درجهت تبدیل ایده کاری به محصول و بسترسازی لازم جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، تخصیص فضای اداری ، کاری و خدمات اینترنتی در حد امکان و  همکاری در جهت اخذ تسهیلات مالی و اعتباری در قالب وام های قرض الحسنه به مخترعان و دانش آموختگان دانشگاهي ارائه مي شود .

وي کاهش وابستگي کشور در بخش فناوري تجهيزات و IT حوزه سلامت ، ايجاد زمينه کارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت محققين جوان و افراد داراي ايده هاي برتر به اشتغال زايي، ارتقاء سطح سلامت جامعه و سطح دانش و تکنولوژي هاي حوزه سلامت کشور با تاکيد بر نيروهاي بومي و ايجاد زمينه اي مناسب براي تجاري سازي دستاوردهاي تحقيقاتي را از جمله اهداف راه اندازي اين مرکز برشمرد .

معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه اين مرکز آماده همکاري صاحبان ايده مبتني بر کار آفريني ، مخترعان و دانش آموختگان دانشگاهي است و به همين منظور نخستين فراخوان همکاري اين مرکز منتشر شده است گفت :‌ داشتن ايده محوري مبتني بر دانش و فناوري ،داشتن توجيه فني ، اقتصادي براي ايده فناورانه و برخورداري از گروه کاري مرتبط از جمله شرايط اوليه پذيرش در اين مرکز به شمار مي رود .

گفتني است :‌علاقمندان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي توانند به وب سايت اطلاع رساني اين مرکز به نشاني http://healthtech.mums.ac.ir/healthtech/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 مراجعه کنند ./س

 

برچسب ها: ایجاد ، مرکز ، رشد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.