آیت الله سبحانی با انتقاد از ضعف فرهنگی کشور گفت: ضعف فرهنگی، نتیجه ماهواره‌ها، فیلم‌ها و تبلیغات گسترده است؛ البته این مسئله چیزی نیست که مسئولان نتوانند جلوی آن را بگیرند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله سبحانی شب گذشته(7اردیبهشت)در دیدار اعضای شورای شهر تهران که در دفتر ایشان برگزار شد،با ابراز خرسندی از فعالیت‌ شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها اظهار داشت: شوراها باید همان گونه که به مسائل عمرانی و توسعه‌ای توجه و اهتمام دارند به مسائل فرهنگی نیز بپردازند.
 
وي وضع فرهنگی جامعه را ضعیف دانستند و گفتند: امروز در کشور ضعف فرهنگی داریم و در میان اقشار مختلف نوعی ضعف ایمان و تقوا وجود دارد که نتیجه ماهواره‌ها و فیلم‌ها و تبلیغات گسترده است، البته این مسئله چیزی نیست که نتوان جلوی آن را گرفت.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و دینی از نظر اهمیت کمتر از عمران و آبادانی نیست، جمعیتی که از نظر دینی و فرهنگی عقب باشد و عمران و آبادانی برای آنها سعادت نمی‌یابد.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی، با تاکید بر این که شوراها باید شهرداری‌ها را وادار کنند بیشتر به مسائل فرهنگی توجه نمایند افزودند: جامعه‌ای که مردم آن  از نظر فرهنگی در سطح خوبی نباشند،امنیتی  نیز به دست نمی‌آورند چرا که امنیت در سایه دین و تقواست.
 
معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مسائل در روند اخذ پروانه و پایان کار و دشواری‌‌های آن برای مردم اشاره کردند و گفت: باید کاری کرد اخذ پروانه برای مردم آسان.
 
وي تصریح کرد: شهرداری‌ها ضمن این که در ارایه پایان کار به ساخت و ‌سازها باید دقت کنند، نباید در این عرصه به مردم سخت بگیرند؛ پایان کارها باید با توجه به نوع ساختمان‌ها و بر اساس برنامه مشخص شده ارایه گردد.

منبع: حوزه نيوز

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرهنگ ، شوراها ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار