مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تا امروز 450 هزار تن گندم طی سال‌جاری در این استان تولید و روانه بازار خواهد شد.

 غلامحسین خدرایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : در سال‌جاری، 203 هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود 450 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

وی میزان تولید گندم در سال گذشته را 396 هزار تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به بارش‌های به موقع و پراکنش مناسب باران در سال‌جاری افزایش خوبی در تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو خواهیم داشت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مناسب علاوه بر کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، امسال 16 درصد افزایش رشد در تولید محصولات کشاورزی را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته وی، استان مرکزی از نظر تولید گندم رتبه هشتم و از نظر تولید جو رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. خدرایی اظهار داشت: هم‌اکنون متوسط عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار چهار تن و 200 کیلوگرم، گندم دیم یک تن و جو سه تن و 850 کیلوگرم است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: ارقام مهم گندم کشت شده در استان شامل بکراس روشن، الوند، بهار، مهدوی، پیشتاز و هما است که در دو بخش آبی و دیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: بالاترین عملکرد در استان مربوط به شهرستان ساوه است که از لحاظ اقلیم و سطح زیر کشت از وضعیت مطلوبی برخوردار است/س

برچسب ها: گندم ، زراعت ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.