زيرساخت هاي موثر و مديريت مشخص در امر محصولات کشاورزي در جهت واردات و صادرات بنيان و پايه و اساس کشور است.

پرازي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: عمده‌ترين هدف در محصولات کشاورزي، نظام اطلاعات بازار است. در قالب يک مثال استان اصفهان توليدکننده سيب درختي و يکي از استانهايي است که بهترين کيفيت را در سطح جهاني دارد. اگر يک سيستم نظام اطلاعات بازار در کشور حاکم باشد، اينگونه اطلاعات به راحتي در دست همگان قرار مي گيرد و مي تواند بر افزايش توليد و صادرات کمک کند.
وي در ادامه افزود: اطلاعات در عرصه کشاورزي و توسعه روستايي، نه تنها به عنوان يکي از اصلي ترين نهاده ها و سرمايه ها تلقي مي گردد، بلکه کاراترين عامل ارتقاي بازده و اثربخشي ديگر منابع توليد و توسعه بشمار مي آيد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: کاهش هزينه توليد مهمترين عامل در امر صادرات است و حتي باعث جلوگيري از واردات مي شود، زيرا که محصولات داخلي کشورمان از کيفيت بالايي برخوردار است و در کنار قيمت مناسب کمتر به دنبال محصولات خارجي رفته و همچنين استاندارد کالاهاي توليد شده، نقش مهمي در توسعه و پخش محصولات برعهده دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار