مقامات منامه گروه خبري شبکه تلويزيوني انگليسي آي تي وي را از بحرين اخراج کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي اعلام کرد در حالي که بحرين به علت برگزاري مسابقات اتومبيلراني فرمول يک توجه جامعه جهاني را به خود جلب کرده است اما مقامات اين کشور از انتشار اخبار تحولات اين کشور خشنود نيستند.

در همين چارچوب مقامات منامه روز نوزدهم آوريل به "راگي عمر" خبرنگار شبکه تلويزيوني آي تي وي و دو نفر از همکارانش دستور دادند هرچه سريعتر از اين کشور خارج شوند. گروه خبري آي تي وي به علت انتشار گزارش هايي درباره تشديد ناآرامي هاي سياسي بحرين قبل از شروع مسابقات فرمول يک از اين کشور اخراج شد.

"راگي" يک روز قبل از آن که بهمراه همکارانش از بحرين اخراج شود گزارشي درباره تشديد تظاهرات معترضان همزمان با مسابقات فرمول يک تهيه و براي پخش در اختيار اين شبکه قرار داد. 

خبرنگار شبکه آي تي وي در زمان حضور در بحرين تلاش کرد توجه خود را بر روي پزشکاني متمرکز کند که در سال 2011 به علت مداواي مجروحان تظاهرات عليه حکومت بحرين بازداشت و در زندان شکنجه شدند. برخي از اين پزشکان همچنين از کار اخراج شده اند. خبرنگار شبکه آي تي وي در يکي از گزارش هاي خود  از بحرين مادر يکي از کشته شده هاي تظاهرات اين کشور را نشان داد که در اعتراض به حکومت بحرين بليط مسابقات فرمول يک را آتش زد.

مجري شبکه الجزيره انگليسي گفت سال گذشته هم مقامات بحرين گروه خبري شبکه چهار انگليس را از اين کشور اخراج کردند.

مقامات بحرين اعلام کردند گروه خبري آي تي وي به علت پخش گزارش هاي غير مستند دباره تحولات اين کشور اخراج شده اند. اما سخنگوي شبکه آي تي وي اعلام کرد گزارش هايي که گروه خبري اين شبکه از بحرين ارسال کرده است مستند هستند.

"شريف منصور" از کميته محافظت از روزنامه نگاران در نيويورک گفت اخراج خبرنگاران شيوه اي بد از سوي حکومت براي نجات اين کشور به علت وضع نامناسب حقوق بشر در آن است. وي گفت حکومت بحرين بايد به خبرنگاران اجازه دهد که بطور آزادانه به فعاليتهاي خود در اين کشور ادامه دهند. تفاوتي نمي کند خبرنگاران از چرخش چرخ خودروها در مسابقات اتومبيلراني گزارش تهيه مي کنند يا از اقدام مردم مبني بر سوزاندن تايرها در روستاهاي اين کشور.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار