براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، متوسط تولید نفت اوپک در ماه آوریل به 29.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از وال استريت ژورنال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که متوسط تولید نفت اوپک در ماه آوریل به 29.9 میلیون بشکه در روز رسیده بر این اساس تولید نفت اوپک در این ماه و برای نخستین بار به زیر سقف رسمی تولید این سازمان رسیده که 30 میلیون بشکه در روز است.

تولید نفت عربستان نیز 9 میلیون بشکه در روز بوده، که این میزان، 900 هزار بشکه در روز کمتر از سطح تولید نفت عربستان در یک سال قبل بوده است. سال گذشته عربستان  ، تولید نفت خود را در پی نگرانی های ناشی از افزایش تحریم ها علیه ایران افزایش داد.

ماه آوریل میزان تولید روزانه اوپک، 1.4 میلیون بشکه کمتر از میزان تولید در یک سال قبل بوده که این کاهش میزان تولید ناشی از کاهش حجم تولید عربستان و کاهش 500 هزار بشکه ای تولید نفت ایران بوده است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان تولید نفت ایران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس بدون تغییر باقی مانده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده که متوسط تقاضا برای نفت در ماه آوریل 89 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به ماه مارس 600 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. متوسط مصرف روزانه نفت در ماه های مارس و آوریل 89.3 میلیون بشکه بوده که 1.1 میلیون بشکه در روز نسبت به یک سال قبل افزایش داشته است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید نفت دریای شمال در این دو ماه به دلیل مشکلات به وجود آمده، 600 هزار بشکه در روز کاهش یافت و صادرات نفت مکزیک نیز 100 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

برچسب ها: اوپک ، کاهش ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار