رئیس انجمن سازندگان تجهیرات نفت گفت: روابط دیپلماتیک مسئولان نفتی با کشورهای عضو اوپک و انجام کارکارشناسی دبیرکلی ایران را در اوپک تضمین می کند.

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: رقابت تنگاتنگ  سه کشور ایران، عراق و عربستان برای کسب مقام دبیرکلی ادامه دارد و هرکدام از کشورها سعی دارند که این مقام دبیرکلی را کسب کنند.

وی در خصوص حذف عربستان از صحنه رقابتی دبیرکلی اوپک تصریح کرد: با تغيير نامزد کاندیدای معرفی شده عربستان، در روزهای آتی کاندیدای جدیدی از این کشور معرفی خواهد شد.

پدیدار با اشاره به اینکه اجلاس 162 در دهم خرداد در وین اتریش برگزار می شود ، افزود: در حال حاضر رقابت فشرده ای بین این کشورها وجود دارد که اگر مسئولان نفتی با انجام روابط دیپلماتیک وکارکارشناسی با کشورهای عضو اوپک انجام دهند ایران می تواند  به این مقام شایسته دست پیدا کند.

رئیس انحمن سازندگان تجهیرات نفت در ادامه به قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازارهای منطقه 98 دلار است و میاتگین سبد نفتی اوپک در محدوده 96 دلار و 35 سنت به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه نفت برنت دریای شمال به قمت 100 دلار و 25 سنت است اظهار داشت: هر بشکه نفت خام سبک امریکا در محدوده 89 دلار و 23 سنت دادوستد می شود./س
برچسب ها: روابط ، دیپلماتیک ، اوپک ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار