وجه اشتراک احمدی‌نژاد و خاتمی بی‌توجهی به موضوع عفاف و حجاب در جامعه بود.

"امير فارسي‌نژاد" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامي در ياداشتي که در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است وجه تشابه "احمدي‌نژاد" و "خاتمي" را مورد بررسي قرار داده است.

متن اين يادداشت به شرح زير است:

قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سال 1386 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید لیکن بی‌توجهی دولت و 26 نهاد دست‌اندرکار و مرتبط با این قانون مانع از اجرایی شدن آن شد.

یکی از مهمترین مشکلات فرهنگی کنونی جامعه ما، بحث بی‌توجهی به عفاف و حجاب است و این مشکل متاسفانه به دلیل عدم ورود صحیح به موضوع از دوران خاتمی و پس از آن بی‌توجهی محض در دولت احمدی‌نژاد است.

مسئله حفظ فرهنگ یک جامعه از مهمترین فاکتورهایی است که معادلات سیاسی و اجتماعی را در سطح بین‌المللی رقم می‌زند. اکنون بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها استعماری و سلطه‌جویانه از کانال تغییر ساختاری در فرهنگ و با حمله به اصول و آداب اصیل ملت‌ها طراحی می‌شود.

 پایه‌ریزی این نوع پوشش نامتعارف با فرهنگ اسلامی و ایرانی پس از انقلاب با تفسیرهای ستادهای انتخاباتی خاتمی از کلمه آزادی شروع شد و مورد بهره‌برداری سیاسی قرار گرفت، وضع به گونه‌ای شد که بسیاری از خانواده‌ها در پایان 8 ساله دولت خاتمی از عدم هدایت صحیح موضوعات فرهنگی جامعه من جمله بحث پوشش و عفاف و حجاب به سطوح آمدند.

مردم دلخوش بودند که این موضوع با روی کار آمدن احمدی‌نژاد و تصویب قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و دلسوزی مسئولین ذیربط ترمیم شود و در مسیر صحیح هدایت شود. اما متاسفانه، 8 سال دیگر نیز این به همان سوال زمان خاتمی گذشت و می‌توان گفت که نقطه اشتراک‌ سیاست‌های احمدی‌نژاد و خاتمی در عدم رسیدگی به این مهم بود و ما 16 سال را در فرهنگ‌سازی صحیح عفاف و حجاب و حفظ ارزش‌های دینی و ایرانی‌مان از دست داده‌ایم.

 در پایان با تاکید بر لزوم اعلام مواضع و برنامه، نامزدهای رئیس‌جمهوری و حتی شوراهای اسلامی شهر بايد گفت عده‌ای برای از دست ندادن تعدادی رای، حاضر به ورود بحث عفاف و حجاب نیستند، از همه مسئولین ذیربط سوال می‌کنم؛ آیا ناهنجاری‌هایی که امروز در فرهنگ عفاف و حجاب جامعه ایران مشاهده می‌کنیم با فرهنگ غنی اسلام و با فرهنگ عفیف ایرانیان مطابقت دارد؟!

آیا مسئولین از آثار مخرب گسترش فرهنگ غربی آن هم از شبکه‌های ماهواره بی‌خبرند؟

آیا مسئولین تذکرات رهبری در موضوع شبیخون فرهنگی را از خاطر برده‌اند؟

آیا مسئولین از گسترش روز‌به‌روز تعداد خانه‌های مجردی، خانه‌های فساد و همه مفاسد و همه مفاسدی که بنیاد خانواده‌ها را هدف قرار داده است بی‌خبرند؟

انتهاي پيام/

برچسب ها: انتخابات ، وجه ، تفاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار