معاون دانشجویی، فرهنگی به مناسبت فرارسیدن هفته خوابگاه ها گفت: ایده آل وزارت بهداشت اینست که خوابگاه های دانشجویی در پردیس دانشگاه ها احداث شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر محمد حسین آیتی در نشست خبری هفته خوابگاه ها اظهار داشت: خوابگاه ها محل اسکان و درواقع منزل دانشجویان است، بنابراین باید از لحاظ امنیتی، دارابودن امکانات رفاهی همچون سلف سرویس و فضای ورزشی و کتابخانه، نزدیک بودن به دانشگاه ها و کاهش هزن های رفت و آمد دانشجویان به شهرها شرایط لازم را داشته باشد.

وی بیان داشت: سازوکار 50 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور برای احداث خوابگاه ها تاکنون چنین بوده است منتها در سال های اخیر به  دلیل کاهش اعتبارات سرانه احداث خوابگاه ها کاهش یافته است.

دکتر آیتی ادامه داد: سارنه مطلبو خوابگاهی 15 متر مربع است که این سرانه در سال های 90 و 91 به زیر 10 متر رسید و علت اصلی آن نیز تراکم بالای دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سنجش کشور به رغم هشدارها و اعلام قبلی در سال های 90 و 91 تعداد پذیرش دانشجوی پزشکی را 25 درصد افزایش داد، گفت: در حال حاضر 160 هزار دانشجوی پزشکی داریم که 70 هزار نفر آنان در خوابگاه ها ملیک، استیجاری و خودگران دانشگاه ها اسکان دارند.

معاون دانشجویی، فرهنگی یادآور شد: هم اکنون 409 خوابگاه در 50 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارند که 350 باب آن مجردی و 29 باب آن متاهلی هستند.

وی 35 درصد کل خوابگاه ها را داری کاربری خوابگاهی اعلام کرد و تصریح کرد: مابقی خوابگاه های موجود کاربری خوابگاهی ندارند که همین باعث مشکلاتی در زمینه تجهیز و توسعه فضاها شده است.

وی از بازدید سرزده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از خوابگاه های دانشجویان پزشکی در هفته خوابگاه ها خبر داد و گفت: در این بازدید دکتر طریقت منفرد شام را میهمان یکی از خوابگاه ها هستند که ارائه نظرات دانشجویان در خصوص مسائل رفاهی و دانشجویی به وزیر بهداشت بخش دیگری از این برنامه خواهد بود.

معاون دانشجویی، فرهنگی تاسیس واحد مشاوره روانی در تمام خوابگاههای دانشجویی، تجهیز خوابگاه ها به امکانات و وسایل ورزشی، طراحی بومی/ ایرانی خوابگا های خواهران در برخی دانشگاه های علوم پزشکی، انعقاد تفاهمنامه با مجمع خیرین سلامت برای احداث خوابگاه دانشجویی در روزهای آینده را مهم ترین برنامه های اجرا شده یا در دست اقدام معاونت دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت اعلام کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار