معاون وزير رئيس مرکز امور دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور گفت: امکان جدايي تشکيلات فرهنگي از معاونت دانشجويي اين وزارتخانه بررسي مي‌شود.

 به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد حسين آيتي، معاون وزير رئيس مرکز امور دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور افزود: اين موضوع قرار است در اجلاس هيأت امناي دانشگاه‌ها و دانشکده‌هاي مستقل پزشکي کشور که 25 اسفندماه آينده در تهران برگزار مي‌شود، مطرح مي‌شود.

وي اظهار داشت: بررسي چارت دانشگاه‌ها در دستور کار اين اجلاس قرار دارد و ممکن است به برخي دانشگاه‌ها که داراي علاقه‌مندي و توانمندي به اين موضوع هستند اين اجازه داده شود تا تشکيلات فرهنگي مستقل از تشکيلات دانشجويي فعاليت کنند.

وي با بيان اينکه دغدغه مسائل فرهنگي در اين وزارتخانه‌ها زياد و در حد کلان است، گفت: جلسات شوراي فرهنگي وزارتخانه به طور منظم برگزار مي‌شود.

رئيس مرکز امور دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خاطرنشان کرد: در حال حاضر به لحاظ منع قانوني، امکان جداسازي معاونت فرهنگي از معاونت دانشجويي وجود ندارد.

آيتي يادآور شد: سقف مجاز معاونت‌ها طبق قانون حداکثر هفت معاونت است که با توجه به اينکه در حال حاضر اين سقف در وزارت بهداشت پر شده، بنابراين الان نمي‌توانيم به لحاظ قانوني معاونت فرهنگي را از معاونت دانشجويي تفکيک کنيم. وي اظهار اميدواري کرد: اجلاس هيأت امناي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور بتواند به اين دغدغه پاسخ روشني بدهد تا مسائل فرهنگي دانشگاه‌ها با قوت بيشتر پيگيري شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار