چاپ سه بعدی یکی از جدیدترین تکنولوژی های دنیای کامپیوتر می باشد، که شاید نمونه آن را فقط در فیلم های علمی تخیلی مانند "جنگ ستارگان" مشاهده کرده باشید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در این نوع چاپ، کاربر می تواند، از تصاویر خود در کامپیوتر نمونه سه بعدی واقعی بسازد، تکنولوژی استفاده شده در چاپگر به گونه ای می باشد که از مواد کامپوزیتی برای چاب به صورت سه بعدی استفاده می شود،


در بعضی از این پرینترها تا 14 ماده مختلف برای چاپ دقیق تر و ساخت یک نمونه ی واقعی استفاده می شود.


اخیرا نمایشگاهی از صنعت چاپ سه بعدی و یا 3D Printing در نیوروک برگزار شد، که جذابیت های بصری فوق العاده ای را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده بود، و اکثر شرکت کنندگان به جای توجه به سخنرانی ها و کنفرانس های در حال برگزاری، محو تماشای تجهیزات چاپ سه بعدی و خروجی آنها بودند.


به نقل از Engadget مدل های سه بعدی طراحی شده بسیار جالب و درخور توجه بودند به طوری که گویی با دستگاه های جادویی ساخته شده اند. دایناسور، صفحه شطرنج به همراه مهرهای بازی، خانه، کاور تلفن همراه و ساز گیتار از جمله ی طراحی پرینتر های سه بعدی موجود در نمایشگاه بودند، اکثر این پرینتر ها از نوع خانگی و کوچک بودند که در کنار آنها بعضی از سازندگان غول های صنعتی را همراه خود راهی نمایشگاه کرده بودند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار