بیماران خاص به دلیل کمبود دارو با مشکلاتی همراه هستند.

مدیرعامل بیماران خاص مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه حدود 7 هزار بیمار خاص در مازندران وجود دارد، گفت: بیمارهای خاص به بخشی از بیماری ها گفته می شود که صعب العلاج بوده و بیماران تا آخر عمر تحت مراقبت های خاص قرار بگیرند و شامل بیماری های تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس می شود.

غلامی افزود: بیماران خاص به دلیل کمبود دارو با مشکلات همراه بوده و سازمان هم در زمینه قیمت دارو ها به بیماران خاص کمک می کند.

به گفته مدیرعامل بیماران خاص مازندران؛ بیماری تالاسمی به گروهی از اختلالات ژنتیکی خون و بیماری هموفیلی یک نوع بیماری ارثی است که در آن خون در محل بریده شده بند نمی آید و جز در موارد استثنائی این بیماری فقط در افراد مذکر دیده شده می شود.

غلامی با بیان اینکه کلیه ها مسئول فیلتر کردن و در واقع تصفیه مواد زائد از خون بوده و دیالیز صفاتی یکی از روش های درمان در نارسایی کلیه است، افزود: بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس نوعی بیماری مزمن و اغلب پیشرونده دستگاه عصبی مرکزی است که با از بین رفتن غشای میلین در برخی از اعصاب مغز و نخاع به صورت تکه های کوچک مشخص و از بین رفتن غلاف ملین باعث اختلال در انتقال پیامهای عصبی است.

بیماران خاص با مشکلات کمبود و گرانی دارو مواجه بوده و انتظار کمک از طرف مسئولان را دارند./س

برچسب ها: کمبود ، دارو ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.