نایب رئیس اتاق معدن با اشاره به اینکه معدن حدود هفت درصد از سهم ارزش افزوده بخش تولید ناخالص داخلی كشور را به خود اختصاص داده گفت: با نگرش صادراتی ، شاهد رشد چشمگیر تولید ناخالص داخلی خواهیم بود.

محمد رضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت : توان ارز آوری فعالیت های معدنی از طریق صادرات تولیدات صنایع معدنی پس از طی مراحل فرآوری و صنعتی از نكات مهمی است كه در این دوران بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مواد معدنی در كلیه ساخت وساز های زیر بنایی كشور كاربرد دارد و در واقع تامین كننده مواد اولیه صنایع معدنی مختلف كشور از قبیل سیمان ، گچ ، صنایع فولاد ، آلومینیوم ، مس ، كاشی و سرامیك ، سرب و روی و صدها قلم دیگر ، به این بخش مربوط می شود.
نایب رئیس اتاق معدن تصریح کرد:همچنین ایجاد اشتغال به طور مستقیم و غیر مستقیم از قطب های تولیدی تا مصرف همواره به عنوان یكی از قابلیت های این بخش محسوب می شود .
بهرامن با بیان اینكه تنوع مواد معدنی و قابلیت بالای معادن كشور به عنوان پایه اساسی توسعه اقتصادی كشور محسوب می شود ، گفت : راه رهایی از اقتصاد تك محصولی بهره گیری از بخش معدن است .
وی خاطرنشان كرد : رونق بهره برداری از معادن ضمن اینكه موجب محرومیت زدایی از مناطق معدنی كشور می شود ، می تواند نقش بسزایی در مهاجرت معكوس داشته باشد .
برچسب ها: تولید ، معدن ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار