پت مک کویدرئیس اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری UCI در پیام خود به بیست و هشتمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) در سال 2013 گفت : امسال شاهد برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان با یک سیمای جدید خواهیم بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، پت مک کوید در این پیام خود آورده است : تاریخ غنی بیست و هشت ساله تور آذربایجان که ریشه در شایستگی و توانمندی آن داشته بدون شک آینده ای نویدبخش خواهد داشت .

وی آورده است : جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در دوچرخه سواری جهان دارد و ایران با برگزاری مسابقات رده بالا و حضور شایسته ورزشکاران و تیم های آن جزو کشورهای سنتی و پیشرو در مسابقات آسیایی اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری می باشد.

رئیس اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری تصریح کرده است : ایران از سال 2005 به این طرف چهار بار فاتح رده بندی ملت های آسیا را به خود اختصاص داده است و چهار مرتبه در رده باشگاهی و هفت مرتبه نیز در رده بندی انفرادی عنوان نخست آسیا را به خود اختصاص داده است. به طور احض می توان از مهدی سهرابی نام برد که با درخشش خود توانست به عضویت تیم های معتبر درآمده و در تورهای جهانی حضور پیدا کند .

وی در خصوص وضعیت دورچخه سواری در آذربایجانشرقی و تبریز گفته است : شهر تبریز یکی از مراکز مهم ایران به شمار می آید و این نه تنها به دلیل وجود صنایع و یا تولید بلکه به دلیل حمایت از ورزش دوچرخه سواری است و آوازه استان آذربایجان شرقی فراتر از مرزهای جغرافیایی و مطلوب برای ورزش دوچرخه سواری محسوب می شود و تمامی کشورها علاقمند به این خصیصه ها بوده و دوست دارند در آن مشارکت نمایند.

وی در پایان آورده است : تور دوچرخه سواری ایران در شش روز طول برگزاری مسابقه نوید مسابقه ای مهیج را می دهد و من برای تمامی شرکت کنندگان در مسابقه و نیز آنهایی که امکان برگزاری این مسابقه چند مرحله ای را فراهم نمودند آرزوی موفقیت می نمایم.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان ) از یکم تا ششم خرداد ماه 92 در 892 کیلومتر در بالاترین سطح تورهای آماتوری جهان سطح 2-2 با جایزه 50 هزار یورویی برگزار خواهد شد.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) در مسیر استانهای آذربایجانغربی و آذربایجانشرقی در 6 مرحله برگزار خواهد شد و در مرحله نخست رکابزنان مسیر 128 کیلومتر تبریز به مراغه را روز چهارشنبه یکم خرداد رکاب خواهند زد.

مرحله دوم در مسیر مراغه به ارومیه میهمان استان آذربایجانغربی خواهند بود و مسیر 194 کیلومتر را رکاب می زنند و در مرحله سوم مسیر ارومیه به خوی را به مسافت 126 کیلومتر طی خواهند کرد.

مرحله چهارم در مسیر خوی به منطقه ازاد تجاری ارس به مسافت 152 کیلومتر ، مرحله پنجم در مسیر سنگین 191 کیلومتری و کوهستانی منطقه ازاد تجاری ارس به طرف پیست اسکی سهند تبریز برگزار و مرحله نهایی تور در داخل شهر تبریز بصورت کریتیریوم به مسافت 100 کیلومتر برکزار میشود.

جمال الدین محمود از کشور مالزی ناظر اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بر بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) خواهد بود و نورمن شل مردین از انگلستان مشاور فنی تور برای دومین سال متوالی ، لودیگ گالاند از فرانسه نماینده شرکت فتوفینیش ، مارتین بروین از هلند برای سومین سال متوالی و مجید ناصری از ایران داوران بین المللی و رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در این دوره حضور خواهند داشت./س

برچسب ها: برگزاری ، تور ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.