رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، از آمادگی این انجمن برای ورود به پروژه های نفتی خبر داد و گفت: در صورت ايجاد اعتماد و اطمينان مي توان مسير رقابت به سازندگان داخلي را فراهم كرد.

رضا پدیدار رئيس انجمن سازندگان تجهيزات نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه سازندگان داخلي توان ورود به ساخت تجهيزات پروژه هاي نفتي را دارند افزود: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران پیش از این اعلام آمادگی کرده است چرا که انجمن دارای کنسرسیوم های تخصصی و محصول محوری است که قابلیت فعالیت در بخش های طراحی، اجرا، نظارت و تولید محصول را دارد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ضریب اطمینان و اعتماد کارفرما نسبت به بخش خصوصی تغییر پيدا نکند، حمايت از توان داخلي محقق نخواهد شد.

پدیدار با اشاره به اينكه نگاه به آینده، و حمايت از توان سازندگان داخلي انجمن سازندگان را به سمت تدوین اصول استراتژی های ساختاری سوق مي دهد و اين امر سبب مي شود كه بخش خصوصي در عرصه رقابتي حضور گسترده داشته باشد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تصریح کرد: بر این اساس انجمن سازندگان در سال پیش رو که از یک طرف پیش بینی می شود سال رکود تورمی حاصل از فرآیندهای اقتصادی و تولید در کشور خواهد بود و از طرف دیگر تحریم ها نیز به قوت خود وجود دارد، استراتژی ویژه ای در برنامه های خود مورد توجه قرار داده است.

وي ، مشارکت گروهی، توسعه بازار، دستیابی به خلاقیت و نوآوری، هم افزایی و هم گرایی تخصصی و افزایش توان مالی را از اصول استراتژی اين صنعت عنوان كرد و گفت: با برنامه ريزي اصولي و تدوين شاخص هاي تاثيرگذار مي توان اثرگذاری جدیدی را در فعالیت های تخصصی ايجاد كرد.

پديدار افزود: در این راستا،10 گروه تخصصی نظیر ماشین های دوار، تجهیزات برقی، مواد شیمیایی، کاتالیست ها، لوله و اتصالات و مخازن تعریف شده است و شرکت ها را با این نگاه مورد بررسی قرار داده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار