پژوهشگران كشورمان براي نخستين بار موفق به ساخت دستگاه‌هاي بيوفيلتر براي حذف و كنترل بو در تصفيه خانه‌هاي فاضلاب بهداشتي و ايستگاه‌هاي پمپاژ شدند.

عباس فرازمند، پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: بيوفيلتراسيون يك روش مناسب و جديد كنترل آلودگي هوا و بوزدايي از تصفيه خانه‌هاي فاضلاب صنعتي و بهداشتي و ايستگاه‌هاي فاضلاب است.

وي افزود: هواي داراي گاز‌هاي آلوده با عبور از يك بستر متخلخل حاوي عوامل بيولوژيك تصفيه مي‌شوند و از مهمترين مزيت‌هاي بيوفيلتراسيون سادگي فرآيند و امكان انجام آن در دما و فشار معمول است.

فرازمند تصريح كرد: حذف كامل بو از محل‌هاي جمع آوري فاضلاب حوضچه تغليط لجن،‌اسكر و پمپ فاضلاب و لجن كش، دانه گير و آشغال گير ايستگاه‌هاي پمپاژ فاضلاب نصب سريع در مكان‌هاي مورد نظر با اشغال فضايي كه مصرف انرژي پايين سهلوت بهره برداري توسط نيروهاي بهره برداري و رفع مشكلات ناشي از انتشار بوي نامطبوع در محيط‌هاي اطراف تصفيه خانه و ايستگاه پمپاژ و كيفيت تضمين شده گاز خروجي از جمله مزاياي اين دستگاه به شمار مي‌آيد./ح
برچسب ها: تصفیه ، فاضلاب ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سيد غلامحسين سادات رفيعي
۱۵:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
در خصوص بيو فيلتر و روش هاي اجرايي آن چندين كتاب نوشته شده و در اين چندين پروژه موفق اجراء شده در وزارت نفت پس ثبت اختراع آن چيست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
بیوفیلتر بیش از 50 سال است که در دنیا برای کنترل بو استفاده می شود و روش جدیدی نیست که بتوان آن را به عنوان اختراع به حساب آورد. در ایران نیز این سیستم و حتی سیتم های بسیار پیشرفته تر آن سال هاست که ساخت شده و در حال کار می باشد.
توصیه می شود که رسانه ها قبل از انتشار ادعاهای افراد، از کارشناسان و متخصصان مربوطه نظر خواهی نمایند.
با تشکر
آخرین اخبار