از امروز تنها هفت روز دیگر برای بررسی‌های هیئت اجرایی فرصت باقی‌مانده است تا با گرفتن گزارش از مراجع چهارگانه، کار احراز صلاحیت نامزدهای چهارمین دوره شورای شهر مراحل خود را سپری کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، در این راستا و آن‌گونه که فرماندار مشهد عنوان کرد: با پایان ثبت‌نام‌های نامزدهای شورای شهر مشهد بررسی‌های هیئت اجرایی آغاز شده است و تا هفت روز دیگر ادامه پیدا می‌کند.

حسن موحدیان ادامه داد: در بررسی صلاحیت‌ها استعلام وضعيت کانديداها از مراجع چهارگانه دادسرا، نيروي انتظامي، اطلاعات و ثبت‌احوال صورت می‌گیرد.

وي اظهار داشت: پس از اتمام بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات شوراها، پرونده افراد به هيئت نظارت شهرستان ارسال مي‌شود و آن‌ها نيز صلاحيت افراد را بررسي مي‌کنند.موحديان افزود: اگر صلاحيت نامزدهاي عضويت در شورا در هيئت اجرايي رد شود، افراد مي‌توانند به هيئت نظارت استان شکايت کنند.

در رد صلاحیت‌ها، مسائل سیاسی ملاک نیست

فرماندار مشهد در ادامه بااشاره به اینکه هیئت اجرایی از افراد معتمد شهر تشکیل شده که شناختی نسبت به افراد دارند، تاکید کرد: در این ارتباط ممکن است در بررسی‌ها و گرفتن استعلام‌ها، فردی دارای پرونده و جرایم انتظامی نباشد اما در محل او را به داشتن رذالت‌های اخلاقی بشناسند که همین موضوع سبب رد پرونده او می‌شود البته باید به این نکته هم اشاره کنم که در رد صلاحیت‌ها به هیچ عنوان مسائل سیاسی مطرح نیست.

17هزار نفر نامزد انتخابات شوراها در استان

در جریان ثبت‌نام چهارمین دوره انتخابات شورا آن‌گونه که رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد حدود 17‌هزار داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خراسان رضوی، در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

علی‌اصغر رشيد در بیان تعداد اعضای شورای استان عنوان کرده است: اعضاي شوراهای اسلامی شهرهای استان را 439‌نفر اصلی و 182نفر علی‌البدل تشکیل می‌دهند که از این تعداد، 25کرسی به مشهد تعلق دارد.

البته در بخش روستایی هم در نهایت 8هزار و 11نفر عضو اصلی و 5هزار و 258 نفر علی‌البدل تعیین

می‌شوند.

داغ شدن بازار رقابت برای تکمیل لیست‌ها

با پایان ثبت‌نام‌ها بیش از 700نفر برای چهارمین دوره شورای شهر مشهد ثبت‌نام کردند و درحالی‌که کمتر از هفت هفته تا برگزاری دوره چهارم انتخابات شوراها زمان باقی است، تکاپوی گروه‌های سیاسی برای صدور فهرست‌های 25نفره برای حمایت از نامزدهای نزدیک به خود، بیشتر شده است.

البته شاید این موضوع قبل از ثبت‌نام‌ها نیز نمود داشت اما با قطعی شدن اسامی نامزدها رایزنی‌ها حالت جدی‌تری به خود گرفته است.در همین راستا هم‌اکنون انتشار چهار فهرست مستقل در انتخابات پیش‌رو قطعی شده و می‌توان انتظار داشت که حول محور هر کدام از این لیست‌ها، فهرست‌های جداگانه‌ای با تغییراتی اندک نیز صادر شود./س

 

برچسب ها: ملاک ، صلاحیت ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.