جایگاه مشارکتی و اهداف فراسازمانی معاونت علمی فناوری افزایش تعداد نشریات علمی به ثبت رسیده که از سال 1387 تا سال 1391 معاونت علمی فناوری به میزان 125 درصد از دستاوردهای بی سابقه می باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ در مرحله چهارم حمایت از نشریات علمی 112 نشریه از بخش خصوصی و انجمن ها با اختصاص مبلغ 10/225 میلیون ریال و از 458 نشریه دانشگاهی با اختصاص مبلغ 36/395 میلیون ریال حمایت گردیده است.

طی این گزارش: ضمن اینکه 7 نشریه برتر ( 5 نشریه متعلق به وزارت علوم و دو نشریه متعلق به وزارت بهداشت) هرکدام با اختصاص مبلغ 160 میلیون ریال حمایت شده اند.

بر اساس این گزارش: نشریات پیشرو 2 مورد مربوط به وزارت علوم و 5 مورد مربوط به وزارت بهداشت می باشد که هر کدام با اختصاص مبلغ 140 میلیون ریال حمایت شده اند.

 تعداد نشریات علمی از سال 1387 تا زمان ارزیابی سال 91 معاونت علمی فناوری به میزان 125% را می توان دستاوردهای بی سابقه این طرح اعلام کرد همچنین 12 نشریه علمی حوزوی در این بخش به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش: وزارت علوم نیز با منوط نمودن ثبت نشریات در پایگاه منطقه ای جهان اسلام (ISC) سهم بسزایی را در ثبت پژوهش های علمی کشور در ارتباط با نشریات ایفا نموده است.

این گزارش حاکی است از: از جمله نتایج این طرح کمک به ترویج علم در کشور با تشویق نشریات علمی در دسترسي آزاد نشریات و حمایت از استانداردهای موجود در این زمینه می باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار