همه شرکت‌هاي بزرگ خودروسازي اروپايي در شانگهاي حضور دارند به اميد آنکه بتوانند در بازار چين جايگزيني براي بازار بحران زده اروپا پيدا کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از يورونيوز؛ انجمن خودروسازان اروپا عقيده دارد ميزان فروش خودرو در اروپا در سال 2013 به يازده ميليون و هشتصد هزار دستگاه خودرو خواهد رسيد. بر اساس مطالعات اخير بازار خودروي چين سالانه هشت درصد تا سال 2020، رشد خواهد کرد. شرکت‌هاي "جنرال موتورز" و  "فولکس واگن" حضوري پررنگ در بازار چين  دارند. "پژو-سيتروئن" درحال حاضر در حال سرمايه گذاري در چين است تا بتواند زيان‌هايش را در اروپا جبران کند.

"فردريک بانزه" مدير عامل شرکت فرانسوي سيتروئن گفت: در ماه مارس فروش محصولات پژو-سيتروئن شانزده درصد سقوط کرد. از سال 2007 تا 2012  فروش خودرو در بازار اروپا بيست و پنج درصد افت کرده است.

اين معادل فروش چهار ميليون دستگاه خودرو کمتر از گذشته  است. هنوز علائمي از بهبود اوضاع به چشم نمي خورد و احتمال مي رود در طول سال 2013، ميزان فروش خودرو در اين بازار پنج درصد افت نشان دهد. حتي در آلمان نيز علائمي از بهبود اوضاع مشاهده نمي شود.

وي درباره احتمال حذف فرصتهاي شغلي در شرکت سيتروئن گفت واضح است که با توجه به رکود  شديد در بازار اروپا،شرکت ما چاره اي جز تغيير ساختار خود در اروپا نخواهد داشت. اين تصميمي بسيار دشوار است و ما مي کوشيم به شيوه اي مسئولانه از لحاظ اجتماعي آن را حل و فصل کنيم و وعده دهيم هيچ يک از کارکنان در برابر مشکلات اشتغال تنها نماند. ما احتمال مي دهيم تا دو سال ديگر شاهد رشد باشيم و شرکت پژو-سيتروئن در اواخر سال 2014 به تعادل مالي دست يابد. تصميم حذف فرصتهاي شغلي همواره دشوار است اما  متاسفانه اوضاع بازار ما را به اين تصميم وا مي دارد.

برچسب ها: خودرو ، اروپا ، پژو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار