دبيرکل کانون نهاد هاي سرمايه گذاري؛

پيش بيني 120 هزار ميليارد توماني يارانه ها حاکي از افزايش نقدينگي در کشور

پيش بيني 120 هزار ميليارد توماني يارانه در سال جديد، حکايت از افزايش نقدينگي و تورم در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ خدارحمي در همين نشست صبحانه کاري بازار سرمايه که با محوريت نقش و سهم بازار سرمايه در سال حماسه اقتصادي برگزار شد، گفت: مشکلات مهم و گريبانگير کشور از جمله بدهي 200 هزار ميليارد توماني دولت به بخش خصوصي، بدهي 70 هزار ميليارد توماني بخش خصوصي به شبکه بانکي، همچنين دغدغه هاي نقدينگي حاکم بر عمده سرمايه هاي کشور به دليل رعايت نکردن ضريب اطمينان شبکه بانکي کشور را فلج مي کنند.
وي ادامه داد: پيش بيني 120 هزار ميليارد توماني يارانه در سال جديد، همه حکايت از اضافه شدن نقدينگي و افزايش تورم در جامعه دارد.
خدارحمي تصريح کرد: افزايش تورم، آسيب زيادي به اقتصاد کشور بجز بورس در قالب تحريم ها وارد خواهد کرد.
وي اضافه کرد: بايد تصميم گيرندگان کلان کشور توجه ويژه اي به بازار سرمايه داشته باشند و جلوي افزايش بي رويه نقدينگي و تورم را با تزريق نقدينگي به بازار سرمايه داشته باشند.
دبيرکل کانون نهاده هاي سرمايه گذاري، افزود: با توجه به شعار سال، بايد صنايع کارآمد بازار سرمايه را با افزايش نقدينگي ها حمايت کنيم و همچنين حمايت از سرمايه گذاران خرد را سرلوحه کار خود قرار دهيم.
خدارحمي ادامه داد: در ابتداي سال با عرضه خوب سهام و نگاه بلندمدت سرمايه گذاران به بازار سرمايه در دستيابي به شعار سال مرتفع شويم.
وي خاطرنشان کرد: سال گذشته بحراني که سکه و ارز در کشور به ارمغان آورد، باعث رونق بازار سرمايه شد و امسال نيز تصميم گيرندگان کلان کشور بايد نگاهي ويژه به بازار سرمايه داشته باشند./س
برچسب ها: یارانه ، نهاده ، کانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار