نماینده ولی فقیه در فارس گفت: با توجه به هزینه‌هایی که برای ایجاد یک شغل شده، حفظ اشتغال موجود به اندازه ایجاد شغل جدید ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  آیت‌الله اسدالله ایمانی در آستانه هفته کار و کارگر در دیدار با فعالان کارگری فارس اظهار داشت: گاهی شاهد آن هستیم که در بعضی موارد مشاغل دچار ناپایداری می‌شوند در حالی که باید آنچه را داریم حفظ کنیم و بعد سراغ راه‌اندازی کارهای جدید برویم.

وی افزود: جایگاه کار در روایات و آموزه‌های اسلامی حقیقتی غیر قابل انکار است چنانکه مجموعه بسیار عظیمی از احادیث و روایات درباره کار وجود دارد.

کیفیت کار و الزام وجدان کاری

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: در قرآن سفارش جدی شده که انسان همواره باید در حال کار باشد و بر همین اساس در اسلام چیزی به نام تعطیلی نداریم.

ایمانی با اشاره به لزوم معنا‌ و جهت‌دار بودن کار و تلاش در نظام دینی اضافه کرد: کیفیت ارائه کار بسیار اهمیت دارد که البته وضعیت فعلی کشور در این زمینه از وضع ایده‌آل منطبق بر مبانی اسلامی فاصله دارد.

این مسئول عنوان کرد: در اسلام سفارش شده است حتی برای ساختن قبر زیبایی و استحکام لحاظ شود.

بسته‌بندی نامناسب علت عدم اقبال به برخی تولیدات

امام جمعه شیراز ابراز داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرموده‌اند که هر کاری را که انسان می‌خواهد انجام دهد باید دارای دو عنصر زیبایی و استحکام باشد، اما در صنایع بسته‌بندی کشور گاه ویژگی زیبایی لحاظ نشده و بهترین محصول در بدترین شکل ظاهری ارائه می‌شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: امسال و سال گذشته رهبر معظم انقلاب (مد) فرمودند که باید بر نیروی کار و سرمایه ایرانی تکیه کرد بنابراین بهتر است که در انجام کارها از تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی استفاده شده، کار و سرمایه ایرانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در پایان اذعان داشت: امید است که امسال در هفته کار به بحث کار و سرمایه ایرانی بیشتر توجه کنیم تا با برنامه‌ریزی درست، سال آینده میزان تولید و به دنبال آن نرخ اشتغال بالا برود./ج1

برچسب ها: شیراز ، نماینده ، نظام ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.