مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اجرای طرح امداد محله در بیش از 50 درصد از محلات استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، قنبر موسی‌نژاد دوشنبه‌شب در آئین اختتامیه مرحله اول اجرای فاز سوم طرح نظام جامع آموزش خانواده در سنندج اظهار کرد: اجرای طرح محله نیکوکاری بستری برای شناسایی نیازمندان واقعی و ظرفیت‌های خیرین محلات است و زمینه لازم را برای تسهیل در برآورده‌ کردن نیازهای افراد مستضعف فراهم می‌کند.

به گفته وی، ایجاد بانک اطلاعاتی برای خیرین و متمکنین محلات استان نقش مهمی در رفع مشکلات اقشار نیازمند با استفاده از کمک‌های این افراد خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: اجرای طرح محله نیکوکاری بستری در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی برای رفع ریشه‌های فقر و محرومیت در جامعه است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: اجرای طرح امداد محله به نحوی مکمل طرح مسجد محوری و از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی برای رفع مشکلات نیازمندان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

به گفته وی، طرح امداد محله با استفاده از معتمدین و خیرین محلات و با پشتیبانی و نظارت کمیته امداد اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: با اجرای این طرح بخشی از وظایف کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به خود مردم واگذار شده و یک هم‌افزایی صورت می‌گیرد که نتیجه‌ای قابل قبول به دنبال دارد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: شناسایی خیرین حقیقی، تشکیل بانک اطلاعاتی معتمدین محله، دسته‌بندی و اولویت‌بندی نیازهای نیازمندان و ارائه خدمات مددکاری به نیازمندان واقعی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین هدف این نهاد مقدس است، تصریح کرد: به همین منظور بحث توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از اولویت‌های این نهاد به صورت جدی با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف همچون طرح مسجد محوری، امداد محله، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، زکات و بسیاری از برنامه‌های دیگر دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه از توسعه آی‌تی و تلاش در راستای مکانیزه کردن خدمات امداد به مددجویان به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌روی این نهاد در سال‌جاری نام برد و گفت: این طرح به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مددجویان اجرا می‌شود.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در کوتاه‌ترین زمان طرح نظام جامع حمایتی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است که با اجرای این طرح تمام اطلاعات پرونده‌ها مددجویان به  منظور ارائه خدمات بهتر و در کوتاه‌ترین زمان به صورت دیجیتالی در می‌آید.

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی برای مددجویان زیرپوشش فارغ‌التحصیل در سطح استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این بانک اطلاعاتی به‌ روزآوری اطلاعات در مورد فارغ‌التحصیلان شاغل و غیرشاغل زیرپوشش این نهاد است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان فاقد شغل نیز از دیگر اهداف ایجاد این بانک اطلاعاتی است./ج1



برچسب ها: کردستان ، مدیرکل ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.