وزير صنعت، معدن و تجارت از تصويب يك هزار ميليارد تومان اعتبار براي طرح‌هاي توسعه بخش كشاورزي و معدني استان خوزستان در جريان دور چهارم سفر رييس جمهور و هيات دولت به استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهدي غضنفري در نشست شوراي اداري شهرستان اهواز كه دوم ارديبهشت‌ماه در محل اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اهواز برگزار شد، اظهاركرد: از اهميت خوزستان و شرافت و عزت مردم اين استان هر چه گفته شود، كم است و تعداد شهدا، جانبازان و ايثارگران اين استان نشان‌دهنده زحمات و تلاش‌هاي مردم در 8 سال دفاع مقدس است.

 

وي افزود: شب گذشته كارگروه‌هاي توسعه بخش كشاورزي و معدن استان برگزار شد كه در اين نشست‌ها استاندار خوزستان آمارها و نمودارهايي را نشان داد، مبني بر اين‌كه این استان در بخش كشاورزي تاكنون بيشترين ميزان منابع اعتباري را در كشور به خود اختصاص داده است.

 

غضنفري تصريح‌كرد: تسهيلات مربوط به بخش كشاوزي با نرخ سود 7 و 13 درصد بوده و استان از نظر تخصيص اعتبارات در بخش كشاورزي استان اول كشور است.

 

وزير صنعت، معدن و تجارت عنوان‌كرد: به پاس اين موفقيت‌ها و تلاش ما در بخش كشاورزي اعتباراتي براي اين بخش توسط رييس‌جمهور تصويب شد كه استانداري بايد با اختيار خود اين اعتبار را براي متقاضيان تقسيم و توزيع كند.

 

وي ادامه‌داد: كارگروه توسعه معدن نيز تشكيل شد كه در قالب اين كارگروه به متقاضيان و متخصصان بخش معدن تسهيلات ارزان قيمت داده مي‌شود. هدف اين كارگروه استخراج ذخاير با ارزش معدني از زير زمين، روي آن و يا شورآبه‌هاي استان است.

 

غضنفري گفت: در اين نشست مطرح شد در صورت انجام سرمايه‌گذاري‌هاي مورد نظر استان، در هر سال ارزش صادرات ذخاير معدني استان به 1.1 ميليارد دلار خواهد رسيد؛ البته لازم است در ابتدا پهنه‌هاي معدني شناسايي و سپس به بخش‌خصوصي واگذار شود.

 

وزير صنعت، معدن و تجارت اظهاركرد: وظيفه خود مي‌دانيم كه كار بيشتري در استان خوزستان بپذيريم و انجام دهيم و بايد به استان خوزستان توجه بيشتري شود.

 

وي ادامه‌داد: مشكلاتي در استان وجود دارد كه همه آن‌ها به وزارت صنعت و تجارت مربوط نمي‌شود كه انتظار دارم نمايندگان و فرماندار اهواز اين مشكلات را در قالب نامه‌هايي جداگانه به وزارتخانه‌هاي مربوطه تدوين و ارايه كنند تا اين مشكلات به وزارتخانه‌هاي مربوطه ارجاع داده شود.

 

غضنفري در خصوص آگهي استخدام شركت‌هاي دولتي خوزستان در ديگر استان‌ها خاطرنشان‌كرد: شركت‌هاي دولتي بايد سهميه‌اي براي جذب بوميان استان قايل شوند؛ اگر شركتي اين اقدام را انجام دهد بايد كار خود را اصلاح كند در غير اين‌صورت با آن شركت برخورد خواهد شد.

 

وي در پايان در خصوص وضعيت گراني كولرهاي گازي و طرح خودروسازي خوزستان، قول پيگيري در وزارت صنعت و تجارت را داد.

 

همچنين در اين نشست تهيه طرح جامع معدني استان تصويب و قرار بر اين شد سازمان زمين‌شناسي استان ظرف 3 سال از طريق عمليات اكتشافي، ظرفيت‌هاي معدني استان را شناسايي كند./س

 
برچسب ها: تصویب ، اعتبار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.