شرايط آب و هوايي مناسب استان مازندران، باعث شد تا شاليکاري قبل از آغاز فصل انجام شود.

جميل عليزاده شايق دبير انجمن برنج کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: امسال به دليل شرايط آب و هوايي مناسب و تامين آب کافي، شاهد شروع خوبي براي کشت برنج بوديم.

وي با اشاره به اينکه کشت عمده برنج در 2 استان گيلان و مازندران صورت مي گيرد، تصريح کرد: برخي از استانها نظير مازندران به دليل شرايط آب و هوايي مناسب و تامين آب کافي پيش از آغاز فصل شاليکاري اقدام به انتقال نشاء به شاليزارها کردند.

وي با اشاره به اينکه معمولا انتقال نشاء اوايل ارديبهشت صورت مي گيرد، گفت: امسال انتقال نشاء در استان مازندران از 20 فروردين ماه آغاز و همزمان کشت مکانيزه برنج براي اولين بار در اين استان انجام شد.

عليزاده شايق با بيان اينکه امسال بيش از 230 هزار هکتار از اراضي استان مازندران زير کشت برنج مي رود، افزود: حدود 3 سال است که علاوه بر کشت مستقيم برنج در شاليزارهاي استان مازندران، در اراضي ديگر نيز بعد از کشت گندم و سويا، برنج کاشته مي شود.

دبير انجمن برنج کشور، در خصوص کاشت برنج در استان گيلان، گفت: توليد نشاء برنج در خزانه ها به اتمام رسيده و امروز يا فردا نشاء به شاليزارها منتقل مي شود.

وي با اشاره به اينکه سطح زيرکشت برنج در استان خوزستان 20 تا 25 هزار هکتار بوده است، اظهار داشت: به دليل تامين آب سطح زير کشت برنج در اين استان به 50 هزار هکتار رسيده که انجمن برنج، وزارت جهاد کشاورزي و وزارت نيرو با اين کار مخالف اند، چرا که اگر اين استان دچار کم آبي شود، کشت اين محصول با مشکل مواجه مي شود./عب
برچسب ها: تولید ، شالیکاری ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار