معاون امور شهري و محيط زيست منطقه 4 از کاشت گونه‌هاي مختلف گياهي در بزرگترين باغ پرندگان خاورميانه خبر داد و گفت: در فضاي 22 هکتاري اين مجموعه تفريحي و گردشگري بيش از 60 هزار انواع درخت کاشته شده است.

حميد ناصحي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب با بيان اينکه طراحي فضاي سبز باغ پرندگان با کيفيت بسيار بالايي اجرا شده است، افزود: در اين مجموعه 22 هکتاري انتخاب درختان به نحوي صورت گرفته است تا متناسب با نوع زيستگاه پرندگان موجود کاشته شوند تا مورد آسيب قرار نگيرند.
معاون امور شهري و محيط زيست منطقه 4 ادامه داد: در اين پروژه بيش از 100 باغ صخره‌اي و فضاي سبز عمودي در فضايي به مساحت 20 هزار متر مربع با چشم انداز بسيار زيبا احداث شده است.
ناصحي با بيان اينکه در اين پروژه تلاش شده است تا از تمامي درختان موجود استفاده لازم برده شود، تصريح کرد: در باغ پرندگان لويزان هيچ درختي قطع شده است و ساخت معابر اين مجموعه تفريحي به نحوي است که با توجه به نوعي پوشش گياهي ساخته شوند.
وي با اشاره به گونه‌هاي گياهي کاشته شده در باغ پرندگان اضافه کرد: در بزرگترين باغ پرندگان خاورميانه بيش از 100 گونه گياهي از جمله به ژاپني، زالزالک گل، زرشک قرمز، ذغال اخته، ياس هلندي، رزماري، انواع رز، ازگيل ژاپني و... کاشته شده است.
ناصحي خاطر نشان کرد: با کاشت بيش از 60 هزار درخت در باغ پرندگان، سرانه فضاي سبز جنگل لويزان و منطقه 4 افزايش قابل توجهي يافته است./ز
برچسب ها: پرندگان ، زیستگاه ، صخره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.