مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 کشورگفت: از امروز خروج گندم از تمام گلوگاهها و مرزهای استان ممنوع است.

عابدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس افزود: هدف از این کار جلوگیری از سوء استفاده دلالان و فروش گندم به واسطه ها است.

وی با بیان اینکه دلالان گندم را برای مصرف دام و طیور استفاده می کنند تصریح کرد: پارسال کشاورزان حدود 38 هزار تن معادل 80 درصد گندم تولیدی در استان به دلالان فروختند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 کشور از کشاورزان خواست امسال گندم های خود را به نرخ تضمینی به دولت یا با قیمت توافقی به کارخانه های آرد تحویل بدهند.

عابدی افزود: در حال حاضر گندم به قیمت 650 تومان از کشاورزان خریداری می شود که تا دو روز دیگر قیمت های جدید اعلام می شود.

وی تصریح کرد: کارخانه آرد و اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد ،اتحادیه تعاونی روستایی پارسیان ،کارخانه آرد رودان و انبار مرکزی بندرعباس آماده خرید گندم از کشاورزان است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 کشورگفت: اگر امسال به اندازه کافی گندم خریداری نشود مجبور به ورود گندم از کشورهای همسایه می شویم.

پارسال به دلیل نبود گندم در استان 100 هزار تن گندم که معادل نیاز یکسال استان است از کشورهای دیگر وارد هرمزگان شد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 کشور پیش بینی کرد امسال بیش از 50 هزار تن گندم از 13 هزار 100 هکتار زمین کشاورزی استان برداشت شود که این میزان مصرف 9 ماه استان را تامین می کند.

عابدی افزود: برای تامین مابقی گندم مصرفی استان حدود 50 هزار تن گندم وارداتی از پارسال در انبارهای استان موجود داریم .

وی تصریح کرد: برای تبدیل گندم در استان 5 کارخانه آرد در شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد و 2 کارخانه در بندرعباس داریم.

بزرگترین کارخانه آرد استان که به علت بدهی تعطیل بود نیمه اول امسال دوباره راه اندازی میشود که ظرفیت تولید 12 هزار تن گندم در ماه را دارد.

برداشت گندم از نیمه فروردین آغاز شده و تا اواسط خرداد ادامه دارد./س



برچسب ها: ممنوعیت ، خروج ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.