كانديداي احتمالي رياست جمهوري معرفی کابینه را بی تدبیری دانست و گفت: در حال حاضر معرفی کردن کابینه کار درستی نیست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد سعیدی ‌کیا یک شنبه در نشست خبری كه در مشهد برگزار شد، اظهار كرد: طبق آن چیزی که بنده در عکس ها و تصاویر مشاهده کردم میتینگ 100 هزار نفری دولت توفیقی را نصیب برگزار کنندگان نداشت و تعداد شرکت کنندگان در این میتینگ خیلی کمتر از این حرف ها بود ضمن اینکه برگزاری این میتینگ هدر دادن بیت المال بود.

كانديداي احتمالي رياست جمهوري با اشاره به برنامه‌های دولت خود در خصوص گسترش عفاف و حجاب بيان کرد: برای گسترش عفاف و حجاب یک بستر فرهنگی اسلامی باید در کشور به وجود بیاید، حجاب وسیله عفاف است اما به اجبار نمی‌شود افراد را صاحب حجاب کرد و اگر حجاب با اجبار باشد باعث عفاف نمی‌شود.

سعيدي كيا اظهار كرد: همه افرادی که وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پایبند به آرمان های امام و انفلاب باشند و متخصص نیز باشند می‌توانند در دولت من کار کنند و در این تعریف گروه انحرافی نمی‌گنجد.

وي با انتقاد از قوی نبودن هیئت امنای دانشگاه‌های کشور در حوزه اجرای گفت: هیئت امنای دانشگاه‌ها باید تقویت شوند زیرا نظرات هیئت امنای دانشگاه‌ها در برنامه‌های دانشگاه خیلی تأثیر دارد.

كانديداي احتمالي رياست جمهوري با بیان اینکه انتخاب استاد از جانب وزارت برای دانشگاه‌ها نوعی بی‌احترامی به دانشگاه‌ها است اظهار کرد: برخی از دانشگاه‌های ما دارای رتبه علمی بالایی هستند و اینکه این دانشگاه نمی‌توانند اساتید خود را انتخاب کنند بی‌احترامی به دانشگاه‌ها است.

سعیدی‌کیا افزود: سال گذشته شاهد افت رتبه ایران در تولید علم بوده‌ایم که این برخلاف چند سال گذشته کشور صورت پذیرفته و این افت علمی نتیجه برخوردهایی بوده است که با دانشگاهیان شده است.

وي با اشاره به دلیل ورودش به عرصه انتخابات با توجه به رقبای متعدد گفت: من برای گرم کردن میدان نیامده‌ام و تا آخر هم می‌مانم.

كانديداي احتمالي رياست جمهوري افزود: من تکنوکراتی نبودم که فقط مبتنی بر تکنوکراسی کار کنم بلکه همیشه با روحیه جهادی کار کردم.

سعیدی‌کیا گفت: بنده به عنوان فردی که در چهار دولت حضور داشته‌ام همه کشور را به خوبی می‌شناسم و به هر استانی حداقل 30 مرتبه سفر کرده‌ام و برخی شهرها را نیز 50 بار گشته ام.

وي اظهار کرد: با تعطیل شدن خانه سینما موافق نیستم و اگر خانه سینما مشکلی داشته باید مشکلاتش را حل می‌کردیم نه اینکه با تعطیل کردنش اسباب ناراحتی برخی از هنرمندان را فراهم کنیم.

كانديداي احتمالي رياست جمهوري با اشاره به جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی گفت: من جهاد سازندگی را یک نهاد بسیار خوب در راستای خودکفایی کشور می‌دانستم که شروع فعالیتم از بندرعباس با همین نهاد بود و بسیاری از کارهای که در کشور شده محصول روحیه جهادی همین سازمان است.

سعيدي كيا با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان بیان کرد: این مذاکرات در حال حاضر جاری است که البته در هر دوره ای با فراز و فرودهای همراه بوده است، اما آن چیزی که مهم است پذیرش حق غنی سازی ایران از طرف 1+5 بر طبق معاهده ان پی تی است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.